söndag 24 april 2011

Arvegods

Arvegods kan om man läser det ordet bokstavligt vara lite knepigt egentligen, men jag tolkar som jag vill jag;)


Kommer heller aldrig att få ärva något "gods" !


För mej är en gammal övergiven trädgård ett helt fantastiskt arvegods att botanisera i, ofta finns det en hel del vackra blommor. Kanske inte så där många av varje, kanske inte heller några nysatta lökar som ger stora och pampiga blommor, desto finare tycker jag dock att det fåtal bommor som växer i det höga oklippta gräset är!

Just nu är jag glad att bo i Sverige med vårt växlande klimat. Undrar om jag skulle uppskatta allt fantastiskt som händer nu på våren lika mycket, om jag inte oxå hade upplevt den oerhört jobbiga hösten och vintern, tror inte det!


Fast det har jag glömt till nästa gång;-))


Ha det fortsatt bra!


annette

Nr 160 av 365

9 kommentarer:

Pumita sa...

Ditt arv på bilden tilltalar mig mycket mer än alla gods oavsett hur du tolkar det senare ordet. ;)

Ninni sa...

Ja, just den här tiden uppskattar jag också årstiderna :) Vilket fantastiskt väder vi har! Också hos oss har björkarna slagit ut och kastanjerna är på g.
Vilken tillgång att få gå omkring i en övergiven trädgård och fotografera allt fint som kommer upp.
Hoppas du får en skön annandag också!
Kram Ninni

Elisabeth sa...

Visst är det så att förändringen förstärker våra upplevelser av de nya årstiderna!

Ju kallare och längre vinter desto underbarare ter sig väl våren?

Fin tolkning! Och en underbar bild på en fin tulpan! Jag gillar dina tankar runt ämnet!

Hoppas din påsk varit jättefin, själv har jag jobbat och är inte riktigt färdig ännu heller...
:-D

UllaMona sa...

Jag kommer nog inte heller att ärva ngt "gods" och det är jag tacksam över...däremot har jag av arvegods efter min mor (gamla påslakan) virkat en badrumsmatta...återvunnet arvegods.

I morgon åker vi tillbaka till Vinterstaden som jag nu förmodar är snöfri...det säga att gräsmattorna grönskar...lite svårt att tro här uppe i snöriket.

Nu har jag lagt undan skidorna för i år!

Kram

Viola sa...

Nog gillar jag förändringar i naturen men nästan ett halvår vinter... vet i katten om jag vill uppleva detta igen

Man ska ju inte gnälla över värmen, älskar värme och sol... men det går ju så väldans fort med all den vackra blomningen...allt har exploderat, när vi ikväll åkte till vattenhålet slog det mig att vi nog är ett par veckor tidigare med allt...

Björkarna redan utslagna och det brukar dom inte vara...vet...är ju pollenallergiker, men nu ska här njutas ordentligt, en vilstol ska plockas fram i vattenhålet och nu tar jag ledigt två dagar i rad..

KRAMEN

Della sa...

160 temabilder... Jag har halkat (ohjälpligt?) efter.
Trevligt arv du visar. :-)

Ragnvi sa...

Morning mitt i arvegodset! Sånt arv gillar jag! Vi har hittat en tomt mitt ute i skogen och där såg vi i veckan lite växter titta upp ur snön! Måste åka tillbaka o kolla nån dag!
Såå söta Linslusar hos dig! Måste försöka leta reda på några såna jag också!
Ryggen blev bra, sämre med magen...undrar om stomi skulle hjälpa mig...en sista utväg?
Liten Max har börjat le lite nu...genast blir man på bättre humör!
Kramen!
Ragnvi

Anonym sa...

Vilken vacker bild!

Kram Tott

AnnaKK sa...

Jaha... Här blev jag bryskt påmind om att jag återigen "glömde bort" att köpa och plantera tulpanlökar i höstas... :-I Suck!!! De är ju så ljuvliga när de blommar - hur kan jag bara missunna mej själv den njutningen vår efter vår efter vår!? <:-) Tur jag får se skönheterna i andras bloggar åtminstone!!!

Ha en superfin och skön annandag påsk!! :-)