fredag 25 mars 2011

Tid

Tid, ja vad är det egentligen!? Alldeles för lite tid känns det som om det finns i alla fall, men en sanning är i alla fall att vi alla har 24 timmar per dygn.
Sedan gäller det att på ett vettigt sätt använda dom 24 timmarna, just nu tror jag INTE att jag förvaltar mina 24 timmar på ett rätt sätt.


Varför jag inte tror det beror på två "missar" jag gjort på två dagar!
Ett var att jag trodde jag bokat service på min bil idag, men i onsdags kom ett sms som hälsade mej välkommen till verkstaden igår, (tack för det).
Kunde inte hämta bilen förrän idag och då kom miss nummer två, sätter in pengar på ett servicekort varje månad, så känns det inte så mycket i plånboken när det är dags.
Kommer ner till verkstaden och har ett utgånget kort med mej, fanns ju givetvis pengar på ett annat kort, så det löste sig och dom andra pengarna finns ju kvar.
Kommer hem och tittar i en låda där det finns koder och annat och där ligger ett nytt kort som kommit i oktober förra året, inget minne av det!!
Nu skall det ägnas lite tid åt att gå igenom lite sådana saker, för det är bara att inse att hjärnan är trött och då får jag ju skärpa till mej och ha ordning på saker och ting även på det privata planet;)
Önskar alla en skön fredagskväll!
Nr 126 av 365
annette

9 kommentarer:

Viola sa...

Se nu till att hjärna får vila i helgen, inte roligt med massor utav strul, ha en skön helg, kramen

Jane sa...

Skönt att veta att det är fler som är som jag ;)
Man har nog lite för mycket kring sig ibland för att kunna ha allt i huvudet.
Vi arbetade en gång med temat "tid" i skolan och en elev (i ettan)svarade på frågan om vad tid var - "Min mamma har ingen". Tyckte lite synd om honom då faktiskt.
Ha en bra kväll!

Pumita sa...

Det gäller att prioritera hårt, lättare sagt än gjort.
När det börjar strula, brukar det på nåt sätt bli galet med flera saker... och det har du bevisat. ;) Trevlig helg på dig!

Ragnvi sa...

Morning! Hoppas du fick en skön kväll igår! Känner igen det där med lite hjärnsläpp ibland...fast jag ska väl inte klaga, jobbar ju bara 50%...men jag lider av sömnbrist! Idag kommer dotter med son hit...hur jag ska hålla mig vaken vete sjutton...
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Go´morron! :-) Tid är viktigast på helger - iallafall när det kommer till att ta vara på den! Och till att komma ihåg att dra fram klockan till sommartid också, kanske... :-)

Stjärtmesarna ser kanske lite veka ut, men de är här hela vintern så jag tror inte det är nån risk att de fryser ihjäl när det blir vädermässiga bakslag.

Ha en toppenfin lördag! :-)

Elisabeth sa...

Du är inte ensam!
Sånt händer hela tiden, med den snålt tilltagna tiden i livet!
Tur det löste sig och att du kunde komma till servicen med "så kort varsel" Bra jobbat. Det är allt skönt att ha bilen tillgänglig!

Min ruta är nu bytt och så fin så. Killen på glasmästeriet i Trollhättan, som både hämta och lämnade min bil i Grästorp, sa att det hade hänt med ett 30-40 tal bilar i år, att bakrutan bara exploderat så här!

Ha en fin helg nu!

Bonnfrua sa...

Jadu, mysteriet tid! Och du är inte ensam om att missa saker!!! Nästan skönt att höra att man inte är ensam. :-)
Nu önkasr jag dig en skön helg och att du kan slappna av efter sorterandet balnd papper. Det är något av det tråkigaste som finns om du frågar mig så det sker alldeles för sällan. hmfrp...

annette sa...

Inte så roligt egentligen, men skönt att det finns fler än jag som gör bort sig emellanåt.

annette

Della sa...

Så där blir det för mig också när det är överfullt. Köpa till en extern hårddisk? Finns det?