söndag 6 mars 2011

Ovanlig

Fågelfotograf/fågelkännare blir jag aldrig, däremot så ser jag när något avviker i skock på flera hundra änder, som tror att allt som rör sig är mat;)
Inte lätt att då få fokus på det som är avvikande i den röran. Kanske bara jag som tycker att den här vit/svarta duvan är ovanlig, för det är väl i alla fall en duva!?

Den här bilden får i alla fall mej att tro att det är en duva??

Många fler som har sett sådana duvor??

I så fall kanske den inte är ovanlig, och då är jag beredd att ta bort temat ovanlig!

Vi har haft en underbar dag här idag, skulle nog vilja säga att det var den första vårdagen, i lä var det riktigt behaglig temperatur!

annette

Nr 101 av 365

5 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Kan varken bekräfta eller dementera, men fina bilder har du fått till, det kan jag bekräfta!
:-)

Inger sa...

ja nog såg det ut som det...men jag är oxå dålig på vad de olika heter,.Iaf var det en jättebra bild..kramen,,

Inger Maryissa sa...

Jo, det var verkligen en ovanlig duva, och det är inte ofta man får se sådana.
de brukar för det mesta se ganska likadana ut.
Även om jag inte gillar duvor, p.g.a hur de har smutsat ner min balkong så oerhört för några år sedan
så tycker jag denna du har på bilden är jätte-fin
Och ja....visst det är en duva...
Har sett liknande förut men det är inte ofta.
kram

Jane sa...

Ja, jag har då aldrig sett den teckningen i fjädrarna på en duva förut ... ovanlig måste den vara då ;) Söt var den iaf!

Elisabeth sa...

En så läcker duva, för det måste det nog vara!
Kul det måste varit att hitta den!
Och så läckert med anden som "skäller" ut henne sen då!
Det är bara att grattulera till att du sett och fotograferat den!
Bra jobbat!