söndag 27 mars 2011

Filmtitel

Från Världsarv över till något som oxå borde vara ett Världsarv, men då sett ur en annan synvinkel!

Tror nog att flera av Er klarar av den här filmtiteln kanske bara genom att se det här huset, men kanske inte eftersom filmen är inspelad i s/v!

Gatan som huset ligger på heter Szeroka och finns i Krakow!

Filmen handlar om en hemsk period i vår nutidshistoria, en period som jag hoppas ingen av oss glömmer att den har existerat, och jag tycker oxå det är viktigt att framtida generationer blir påminda! Gissa på Nu!


Städningen avklarad, ja det vill säga "plocket" tog längre tid än städningen!


Ha det gott!


annette

Nr 129 av 365

4 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Gissar på "Schindlers list". En mäktig film som man inte bara ser en kväll när man inte har nåt bättre för sig. Den är liksom tung och kräver att man "idisslar den".

Jane sa...

Jag gissar också på Schindlers list, en film som jag inte orkat titta på, faktiskt ... än. Jag blir så illa berörd så jag vet inte om jag vill se den.
Huset var fint murat med teglet, synd att de andra stora gråa stenarna syns.

Della sa...

Jag har också gissat. På samma.
Jo, nu har jag turat färdigt och haft jättetrevligt bland en massa resenördar i Göteborg. På tisdag ska jag till Tyskland och på onsdag kväll ska jag hem igen. Sedan är det lugnt i en och en halv vecka. :-)

annette sa...

Ni hade helt rätt,och visst är det en tung och väldigt skrämmande film.
Förstår Dej Jane!

annette