torsdag 3 februari 2011

Torsdag

Höll just på att gå igenom kyl och frys för att kolla vad jag behövde handla hem, fick då syn på en "korv" med ärtsoppa, kom på att det passar ju bra som torsdagstema.
Snabbt fram med kameran, och en snabbredigering blev det så nu sitter jag här istället för att vara i affären, men strax skall jag dit.
Della, vi kan ju ta semester nu ett par dagar, vi har ju bara en bild kvar till 50, och det skulle ju ske senast lördag;)

Ha en skön kväll!


annette
Nr 49 av 365

8 kommentarer:

annette sa...

Konstig mat dom har i affärena, kom hem med en ny hallmatta;)

annette

Bonnfrua sa...

:-)

Della sa...

Det gäller att passa på när det bjuds. Ny hallmatta behövs ibland.
Ja, vi tar paus åtminstone till imorgon. Kan vara spännande att göra något annat också!

Viola sa...

Ärter med fläsk ska jag äta till lunch imorgon, blev annan soppa idag, är soppälskare som du hör..så du gillade nyheterna, då tycker jag att du ska komma hit, skule vara så roligt att träffa dig, ha en skön kväll, kram

Jane sa...

Hallmattan kan vara bra att ha när kylen är tom ;))
Oj, det var länge sedan jag åt ärtsoppa. Vi hade alltid grönpepparsenap till soppan men jag har inte sett sådan senap på många år. Synd, för den var verkligen god!

Elisabeth sa...

Den ärtsoppan verkade vara av snabbsorten, med fartränder...
:-)
Ny hallmatta! Upps!
Hoppas den är fin!

Ha en jättefin fredag nu!

picturesandpaint sa...

Ja, det är väl verkligen något man förknippar med torsdag! Bra tolkning du fick till, själv tycker jag det är lite knepigt med veckodagarna.... men en tanke har börjat ta form i alla fall...
Ha det gott!!

Della sa...

Så där du Annette, nu tyckte jag det var senast lördag. :-)