tisdag 8 februari 2011

Svenska är svårt!!

Istället för "galen" bild får Ni idag lite "kunskap" om hur svårt svenska språket är, nu jobbmöte för min del!
Hej , hopp vad jag älskar mitt arbete;)
Ingen parkering förbjuden

(Skylt på bensinmack i Uppsala)



Vi utför rost och plåtskador billigt

(Bilverkstad utanför Göteborg)



Stekt röd tunga

(På en restaurangs lunchmeny)



Seriösa priser

(I fönster till pizzeria i Visby)



Sjuk gymnastik

(Skylt i centrala Lund)



Jag är sjukdom, kommer morgon

(Hos frisör i Stockholm)



Vid köp av klockarmband - gratis påsättning

(Skylt på loppmarknad i Göteborg)



Jämna pengar underlättar växlingen

(Lapp i cafeterian på Högskolan i Halmstad)



Ät fisk - bli frisk

Affären stängd pga sjukdom

(Skylt på dörren till mindre affär i Gnesta)



Posten hämtas då och då, ibland något senare.

(På brevlåda utanför hotellet i Kittelfjäll)



Frigående ägg

(Affisch i ett fönster till en mataffär i Göteborg)



Para er tre och tre i liftkön. Se upp så inga klädesplagg fastnar i liften

(Plakat vid skidliften i Sunne)



Morgondagen inställd pga bristande intresse

(Lapp i Medborgarhusets foajé i Stockholm)



Priserna gäller endast när gatuköket är öppet.

(Gatukök i Uppsala)



Tomgångskörning förbjuden högst 1 minut

(Skylt vid lastkaj)



Idag rabatt på underkläder som avdrages i kassan

(Skylt i mindre klädesbutik)



Extra mört kött. Vi hänger själv i butiken.
Ha en bra kväll!
annette

9 kommentarer:

Della sa...

Ha ha!!! Nu ska jag torka tårarna. Jag älskar sånt här! :-)

Jane sa...

Håller med Della, skrattade gott åt ditt inlägg :))

UllaMona sa...

ha ha ha så kul!

Om Du vore här skulle jag bjuda dig på pizza.
Den är klar om 15 minuter en kvart.

Kram

Della sa...

*host* Nu har jag 57!

Nette Cecilia sa...

Ett gott skratt förlänger livet ,det var vad jag behövde idag ,nu blev det här lika tokigt som i ditt inlägg,men det blir tokigt när man är tårögd,kram Nette

Anonym sa...

I looooove språk! Och tänk idag undervisade jag mina matteelever i svenska lite otippat sådär;)

Kram Tott

Viola sa...

Jädrar vad jag har skrattat ikväll, tack för denna portion med fniss, är fisk var frisk stängt p g a av sjukdom...var nog den som fanns kvar på näthinnan, och så para er tre coh tre.. nu ska de bli snö och kallt ...idevarning blir det, kramen

Elisabeth sa...

Så helt underbara!!!

Inger Maryissa sa...

Ja, Svenska språket är nog inte alltid det lättaste.
Och så roligt det kan bli ;-)
kram