tisdag 22 februari 2011

Oändlig

Norrköpings innerstad omges av Södra, Norra och Östra Promenderna, väldigt vackert både vinter och sommar egentligen.

Kanske inte tänker så mycket på det dagligen, men när jag bara utan något avseende alls egentligen knäppte av den här bilden, så kom jag efteråt att tänka på att Norra Promenaden ter sig ganska så oändlig;)

Ulf Lundell sjunger inte om Norra Promenaden utan om Södra Promenaden där man kan köpa glass i Halvars Kiosk!

Della, det kommer ett kraftigt lokalt snöväder över Din stad imorgon;)
Ha det så bra!
annette
Nr 81 av 365

9 kommentarer:

Jane sa...

Oj, så ödslig och oändlig den promenaden såg ut! Inte en bil ... vilken tid på dygnet var du ute, eller det kanske var söndagsmorgon då alla låg och knoppade, utom du ;)

Bonnfrua sa...

Oh så bra foto! Urläckert!

annette sa...

Jane, det var en tidig söndagsmorgon och alla utom jag sov;)
annette

BrittMarie sa...

Först dansbanan i Täfteå på tv, sedan den oändliga promenaden med Ulf Lundell. Nej, nu kan jag inte sitta still på stolen längre. Det svänger!!
Kram

Elisabeth sa...

Jag får nästan träningsvärk bara av att se den!
:-D
Snyggt, där skulle man kunna ta finfina bilder i grönskan...
Du ser, attans vad man börjar längta!
Jättefin bild!

Ronnie sa...

Vilket härligt djup du har fått till här!

Ragnvi sa...

Morning på dig o din vän i bilen!
Attans vilka fina foton du fick på svanen!! Inte lätt för de fjäderklädda varelserna nu...
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Perfekt foto till det temat! Jag blir nästan lite trött i benen av att bara spana in i det, mot oändligeheten... :-)

Minns hur jag en gång som barn var på Öland en sommar, och gick ute på Alvaret. Det såg inte långt ut, men himmel så drygt det var! Fanns ju inte så många träd (typ inga!!) som kunde hjälpa en med avståndsbedömingen - här i ditt foto kan man ju lätt räkna träden och gånga dem med avståndet mellan vart och ett av dem - och inse att man kanske hellre åker bil än går!? ;-)

Jasså, är det Norrköping Lundell är ute och promenerar i!? :-)

Ha en fin onsdag!!!

Anonym sa...

Snyggt foto!

Kram Tott