torsdag 3 februari 2011

Klassiker

Googlar jag på ordet "klassiker" så får jag mest fram tolkningar om böcker, pjäser och filmer som lästs eller setts av flera generationer. Men se jag ville ha den här gamla Saaben som jag hittade i helgen till det temat och då blev det "mycket" redigering;)
Bl.a lite gammaldags sepia, och så gjorde jag om det till en bild så att att den skulle se ut som på en gammal biofilm.
Och om inte annat så har ju instruktionsboken till bilen lästs av generationer;)


Ha en bra dag !
annette
Nr 48 av 365

11 kommentarer:

Jane sa...

Det var en gammal hederlig SAAB :) Snyggt redigerat med sepia-tonen, tycker jag.
PS. Snart har du väl klarat en tredjedel av alla 365 ;)) Bra jobbat!

Della sa...

Trevligt gjort med bra plan! Passar utmärkt som klassiker.

Bonnfrua sa...

Där har du fått till en klassisk look på den gamla klassikern!
Vilken fart du har med dina inlägg! :-) Roligt att se...

AnnaKK sa...

Vilken pärla! Tänk om man kunde komma över en sån - eller en annan gammal bil i fint skick. Blev så glad i somras, eller när det var, när sonen skulle byta en av sina folkracebilar mot en amazon. Jag hade fattat det som att det var en "riktig" amazon (om än med stora renoveringsbehov) men det visade sej dessvärre vara det absolut värsta folkrace-lik jag nånsin har sett! 8-X

Jag skulle vilja ha en gammal hederlig VW-bubbla av cabbe-modell. Helst en vinröd med vit suflett! :-)

Idag är jag på benen igen, så det var trots allt en ganska lindrig släng av vinterkräksjukan vi fick. Men hu så hemskt att bli sjuk så där som killen på bussen du åkte med. :-( Hemskt för honom, och fruktansvärt besvärande för överiga resenärer. Men man kan ju inte hjälpa det! <:-I

Ha en fin dag! :-)

BrittMarie sa...

Så fin du fått bilden på den gamla hederliga Saaben. Här får du en billåt att lyssna på, åtminstone tycker jag den är bra.
http://www.youtube.com/watch?v=AbR5D1WhE_I
Kram

Della sa...

Nu du Annette!

Elisabeth sa...

VACKERT!
Både bilen och bilden!

Martina sa...

Fin tolkning av temat och snyggt redigerad bild!

picturesandpaint sa...

Men du... vilken läcker liten pryyyl... En sån skulle man ha! Snyggt med sepiaton på en sån här gammal klassiker.
Hoppas du får en riktigt skön helg!

Pysselfarmor sa...

Nu fick jag nostalginoja här hos dig...preciiiiiiiiiis en så'n hade mina föräldrar! Väldigt snyggt redigerat också!

Anonym sa...

klassiker it is!

Kram Tott