fredag 11 februari 2011

Eldklot

Ja, jäklar det gick;) Kom hem vid 18-tiden efter en hemsk dag med sprängande huvudvärk, men hade bara bestämt mej för att efter Elisabeths entusiasm och Annas "runda" bild så skulle jag bara få till en sådan;)

Ganska så rund är den, hur jag fick till två rundlar vet jag inte riktigt, det får bli fler försök med detta. Den mindre är den ursprungliga jag markerade och kopierade, sedan följde jag väl inte riktigt Elisabeths råd, men vad sjutton jag fick ju två istället;)

Använde den bild jag ursprungligen tänkt till temat, var den jag tyckte passade så bra till temat eldklot!


Så nu Du Della, nu gäller det inte bara att få in inlägg, det gäller att göra något runt oxå;)

Tack Elisabeth för Din entusiasm, råd och tips, det jag missat först och främst var högerklicket på rektangeln!

Ha en underbar fredagskväll!

annette

Nr 62 av 365

13 kommentarer:

annette sa...

Nästa "grej" att fixa med den runda bilden, blir att få bort ramen runt som inte är rund, den stör mej oerhört mycket just nu;)

annette

annette sa...

Ps, huvudvärken är borta;)

Pumita sa...

Skönt att huvudvärken är borta! Läcker bild har du fixat också. Önskar dig en fin och solig helg!

Anonym sa...

Rundlar ja... själv har jag räknat omkrets och area av cirklar på jobbet så jag har nog fått nog av runda saker...ja förutom mig själv då;)

Kraaaaaam Tott

Elisabeth sa...

Du är för härlig, med alla extra kommentarer också!
Rekomenderat botemedel mot huvudvärk, en dos Photoshop!

Snyggt jobbat, jag misstänker jag vet hur du fått till två, men det ska du själv få räkna ut!

Ramen runt omkring får vi nog leva efter så länge vi inte kan gå in och koda om våra bloggsidor. Jag har ju en också, men kan för lite för att få bort den. Trist och oerhört störande som du säger... kolla runt på de andra bilderna jag jobbat med form eller kant på, de blir helt klart sabbade av ramen.

Men nu går vi vidare, nya bilder, nya former och glädje i att få lov att skapa!!!

Della sa...

Oj oj, vilken press jag får på mig nu. Det får nog vara för stunden för ikväll är jag jättetrött.
Men du , vad fint du fick till det! Och två rundlar, inte dåligt. :-)
Ha en bra kväll! Jag tänker slappa

Jane sa...

Att du orkade, med huvudvärk och allt :)) Bra gjort!
Inte nog med att man blir inspirerad av alla "knep och knåp" man får ett litet tips oxå ... som tidigare nämnts ... Photoshop bra mot huvudvärk ;)

annette sa...

Hej, hopp!

Nu har jag fått bort bloggens egna tråkiga ramar runt bilderna, gick helt enkelt in på malldesign och ändrade färgen på ramarna till samma färg som bakgrunden,och då syns ju inte ramarna;)
Så enkelt, att jag inte tänkt på det förut!?

annette

Viola sa...

Nu blir det ide till mitten utav mars, över 3 dm har vi fått och har varit insnöad hela dagen, tur att man inte behövde ge sig ut med bilden denna eländesdag, och du verkar inte heller ha haft det något vidare, ha det så bra som du kan, kramen

Ninni sa...

Vad läckert! Runda bilder har jag aldrig testat att göra...det kanske jag ska...en annan dag när jag är piggare:)
Sov gott!
Ninni

AnnaKK sa...

Vad häftigt ditt eldklot blev - att det är två rundlar i bilden gör den INTE sämre, utan mer intressant för ögat. :-)

Elements har massor av gömda verktyg som man måste högerklicka för att få fram. Kika efter små svarta fyrkanter i nedre högra hörnet på verktygsikonerna - finns det såna så finns det fler varianter av verktygen som ligger dolda där.

Klickeli-klick!! :-)

Och ha nu en toppenskön lördag!!!

Della sa...

Uppdraget utfört! :-)

Ragnvi sa...

Skönt att läsa att du mår bättre! Hoppas väderleken är bättre den med! Lite värme såsom ditt eldklot skulle sitta fint nu!!
Läste din förklaring till gubbarna på hällristningen...anade att det var nåt sånt, fniss!
Kramen!
Ragnvi