söndag 13 februari 2011

Dagstidning

Här läses allt som oftast två dagstidningar, kommer nog aldrig att tycka om att läsa tidningar på nätet, det tryckta ordet skall för mej vara i pappersform!
Kunde ju ha valt vilken dag som helst att fota detta tema, men jag tror nog att dom flesta av Er förstår varför jag valde just gårdagen!
Just det! Det var givetvis pga vad som hänt i Egypten!
Leve demokratin, även om jag läst massor under den senaste tiden, så har jag ju svårt att förstå hur illa folket i Egypten haft det egentligen. Jag lever inte där,men jag kände en väldigt stor lycka när Hosni Mubarak gav upp och flydde från landet!


Minus 17 grader stod termometern på när jag vaknade imorse, tur jag shoppade lite nya varma kläder igår;)
Ha en skön söndag!
annette
Nr 65 av 365

12 kommentarer:

Della sa...

Ja, det var stora nyheter. Förstår att du valde detta för "dagstidning".
Här är det bara -13 och det verkar som om solen håller på att tränga undan molnen. Kanske blir en fin dag till.

Della sa...

Förresten, nu verkar jag halka efter ditt höga tempo. Får ta och anstränga mig lite. :-)

Viola sa...

Samma här..måste få blända blad liksom..:) det verkar höja på sig lite men attan vad kallt det är, ha en skön söndag, kram

Elisabeth sa...

-18 står termometern på här! Men vår väderruta visar "bara" -12 och sol. Solen skiner det gör mig glad, men det är riktigt svinkallt!

Bra val av dag att fota dagstidning på. Rent generellt har inte folk vetat vilken diktatur och vilka förhållanden folk levt under i Egypten. Eller för den delen vad det innebär med diktaturer. Vi har en allmän hum om att det inte är så bra jämfört med våra livsvillkor. Thats it. på något sätt. Så du är inte ensam!

Ha en fin söndag, jag hoppas det där lilla molnet på din väderruta inte ska störa din dag!

annette sa...

Elisabeth, skillnaden mellan mej och många andra som tror sig veta allt, är att jag erkänner att jag inte veta allt.
Däremot försöker jag ta reda på mer, och då inte bara genom dagstidningar.
Tror det kommer att hända saker i fler länder i den delen av världen!

annette

Jane sa...

Ja, det måste vara en fantastisk känsla att få känna "frihet" ... vart den nu bär ... det är bara att hoppas att de får sin demokrati framöver!
Nu hänger jag inte med längre ... har lite bildtorka plus att jag ska ha utställning snart så jag måste fokusera på lite annat :) MEN ... jag kommer igen ;) du vet vilken spurt jag gjorde senast (usch ja, det var väl bara du, Anna och BP som orkade kommentera - TACK!) :))

Nette Cecilia sa...

Nu kommer en värstingtemperatur - 24 ,Selma stackarn gick på tre ben den lilla stund hon var ute¨.Dagstidningar är nog ett stort behov för mig också ,det är nog bra att de får till stånd något annat i det där landet,solig söndag Nette

Pumita sa...

Mycket goda nyheter! Det känns som att det är på väg åt rätt håll.

Egentligen tänker jag som du, att man ska ha nåt att bläddra i för det är så trevligt, men hur ofta läser jag en tidning i pappersform? Inte så ofta. Tar en gratistidning på väg till jobbet om jag inte har en bok med mig (mycket sällan) eller om orken inte räcker till att läsa ngt som jag behöver koncentrera mig på. Resten av nyhetsflödet får jag mestadels från internet och txt-tv. Tittar sällan på nyheterna på tv.

Ninni sa...

Helt rätt dag för temat "dagstidning"!
För mig är det ett måste med en papperstidning till frukost, en lokalvariant. På helgen också en rikstidning. Annars blir hela dagen fel ;)Fast jag läser också nyheter på Internet och tittar på TV-nyheterna.
Jag säger som dig. Jag visste faktiskt inte tidigare att det var så illa ställt i Egypten. Nu håller vi tummarna för att den tillfälliga lösningen med militären inte blir permanent.
Kram Ninni

Anonym sa...

Se där... tidningen som dotra säljer finns med oxå ser jag:)

Klart man måste kunna bläddra i tidningar! Men jag har aldrig tid så det är tid jag ser nyheterna på morgonsamlingen med eleverna:) Inredningstidningar kan jag dock inte leva utan!

Kraaaaam Tott

UllaMona sa...

Jag har aldrig varit i Egypten och jag har inte förstått/vetat hur det har varit för folket i landet.
Nu hoppas jag att allt ska bli till det bättre....sämre kan det då aldrig bli.
Hua så kallt ni har det, här i Vinterstaden har vi -7 gr men gråmulet.
Ha en bra dag

AnnaKK sa...

Jag såg "bara" körkortstillståndet"! ;-) Det är ju aktuellt med körkortstagande här i familjen (dottern håller på, liksom sonens flickvän) - så där av det... Men visst gläds man åt att Mubarak fick ge sej till sist!!! :-)

Håller med dej om att tidningar ska vara av papper och prassla lite mysigt när man läser dem! Det är verkligen inte samma känsla på en bildskärm.