måndag 21 februari 2011

Akrobat

Den här ungsvanen som visade sin fjäderprakt i ett tidigare inlägg, showade riktigt ordenligt ute på isen!
Det började trevande, vet inte om det syns ordenligt för Er på bilden, men det ser ut som dom yttersta vingspetsarna är vikta inåt på något sätt!
Sedan åkte benet upp lite till och fjädrarna började visade sig!
Efter en stund så var hela benet uppe och den balanserade på ett ben en bra stund och fjädrarna vecklade ut sig så fint.

Vet inte så mycket om svanarnas liv och leverne, tycker det verkar tidigt att vara i våra delvis isbelagda vatten. Dessutom pratade jag några andra personer som berättade att den här ungsvanen varit här ensammen i ett par veckor.

Tuff start som vanligt på veckan, flera kollegor som ligger i influensa!


Ha en skön kväll!
annette
Nr 79 av 365

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Din bild på belysningen väldigt vackra färger,svanen det är nog inte så bra att vara ensam ,kram Nette

della sa...

Nu kommer jag väl ohjälpligt efter. Du har rätt i ditt antagande - jag är i Barcelona o har just varit o tagit mig en första titt på La Sagradan Familia. Kameran har gått en del så jag hoppas skrapa ihop till några 365-bilder. Ha det bra!

Jane sa...

Det ser inte ut som att den där svanen lider någon nöd, den är väl bara som Bambi på hal is när den ska till att sträcka på sig :)) Så snart värmen kommer så hittar den nog en kompis ...
Skulle bara fattas att man åker på flunsan också ... det är jättemånga av eleverna som är sjuka :(
Hoppas du klarar dig!
Kram!

Anonym sa...

Tittar in och lämnar ett livstecken. En arbetsdag kvar sen tar jag time out resten av veckan:)

Kram Tott

Inger Maryissa sa...

Jätte-fina bilden du har tagit på svanen.
och hur du kunde fånga hur den vecklade ut vingarna

det måste vara tufft på jobbet när flera kollegor fått influensa
Hoppas du får någorlunda bra fortsättning på veckan i alla fall
kram