lördag 29 januari 2011

Uppåt Väggarna

Ja, vanligtvis sitter ju inte mjölkförpackningarna uppe på väggarna, men på Arbetets Museum kan man aldrig vara säker på vart dom placerat sina utställningsalster;)

Pågår alltid ett flertal utställningar samtidigt på museet, och just nu heter en av dessa pågående A Taste of Europa, där man samarbetar med några andra länder i Europa där var och en valt sitt eget tema.

Här i Norrköping har man valt att visa hur viktig mjölken är för Sverige.

Klickar Ni här så kan Ni läsa mer.


Nu blir det ingen mer mjölk här idag, ädlare drycker tror jag nog att jag vill ha till middagen ikväll!
Tre bilder om mjölk samma dag, tror aldrig jag haft mjölk någon gång tidigare, så den kvoten är nu fylld för lång tid framåt!!

Della, en varning hittade en massa teman till 365 idag;)


Ha en skön kväll!

Nr 40 av 365

annette

14 kommentarer:

AnnaKK sa...

Jag saknar Skånemejeriers förpackningar i denna samling - eller på foto i varjefall! ;-)

Spelar ingen roll vad som ställs ut, tycker jag, det mesta blir sevärt när det presenteras på "rätt" sätt. :-) Här ute på "bonnalandet" får man vara glad om det över huvudtaget är några utställningar alls... Har för tillfället en provprenumeration av Dagens Nyheter, och man blir ju halvt sjuk när man bläddrar igenom kultursidorna och inser vad storstan har att erbjuda - och att det är utom räckhåll för en annan... :-I Men så sett är ju internet fantastiskt, för det finns ju många möjligheter att åtminstone nosa på utställningarna den vägen också. :-)

Bonnfrua sa...

Var är Östgötamjölks paket??? :-)

annette sa...

Bonnfrua, den finns hemma hos mej;)

Nette Cecilia sa...

Mjölk, det är vin i mitt glas kanske det är samma i ditt,kramis Nette

Inger sa...

Kul inlägg,,själv dricker jag inte mjölk sedan 70-talet...endast fil..
Men jag använder det ibland vi bakning och matlagning,..
Och kväll dricker jag rödvin till lammkotletter..
kramen,,

Ninni sa...

Vad läckert du redigerat bilden. Man sugs in bland mjölkförpackningarna :) Det var några år sedan jag var där och kikade på någon utställning. Får kanske stanna till på väg hem från Linköping någon gång men oftast har vi så bråttom. Kanske i onödan...
Skål på dig!

Chris sa...

Riktigt häftig bild måste jag säga

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mjölk är ju uuunderbart gott precis som svenskt kramvatten!


Kram Annica

Della sa...

Vilken produktion!! Kul med mjölkbilderna, jag har då aldrig haft någon mjölkbild hos mig. :-)
Jag får väl ta och kolla lite i bildförrådet...

Della sa...

Nu har jag också 40. :-)

sasfoto sa...

Mjölkälskare som jag är kan jag ju inte annat än gilla den här bilden. Dock blev det denna afton annan dryck med lite högre procent än 0,5...

Jane sa...

Jisses, snart är du ikapp mig med dina bilder ;))

Elisabeth sa...

Helt outstanding bild.
Underbar!

annette sa...

Tack Elisabeth, var så enkelt att göra, bara ett knapptryck i Piknic;)

annette