onsdag 5 januari 2011

Sushi

Från Antarktis till lite varmare färgtoner blev det idag, när den "late" återigen tog över och det kommer att bli hämtmat ikväll.
Blev sugen på Sushi, och då fick det bli det.
Tycker det finns en klar skillnad på Sushi och Sushi, handlar om jag har möjlighet som ikväll direkt från en Sushibar där dom små godbitarna tillreds medan jag väntar. Kanske kostar några kronor mer men det är det klart värt, och jag tycker nog att jag är värd att slippa laga mat när jag jobbat hela dagen och det är Trettondagsafton!


Ha en skön kväll och akta Er för streptokockerna, halsfluss verkar vara populärt bland patienterna just nu;)
annette
Nr 6 av 365

15 kommentarer:

nette sa...

Oj, oj vad sugen jag blev på sushi efter ha sett din bild. Håller med dig till 100% betalar gärna några kr extra för att få den tillagad medan man väntar. Dina is bilder är mäktiga.

Ninni sa...

Oj vad gott! Vad sugen jag blir...Fräscht och nygjort är alltid bäst när det gäller olagad mat.
Satt på bussen hem från Stockholm igår och tänkte just på alla smittämnen som sprids när man sitter sådär tätt packade. Vi får stärka immunförsvaret lite extra.
Hoppas du får vara ledig resten av veckan!
Ha en skön kväll!
Kram Ninni

Jane sa...

Mmmmmm, min favoritmat! Jag har ett jättebra ställe här i Gävle - Kao - jag beställer och säger "överraska mig" så får jag alltid olika, spännande saker! Proffsiga är de oxå!

Della sa...

Underbart att Misja är återfunnen! Och så glad sedan!
Sushi är bland det godast jag vet. Jag blir så sugen på det ibland. Jag har sådan tur att min granne på jobbet oftast åker iväg och hämtar mat till sig på lunchen och ibland (rätt ofta) ger hon sig iväg till bästa sushistället och hämtar. Då kan man hålla sig framme! Igår t ex gjorde jag det. :)

Nette Cecilia sa...

det råda delade meningar om sushi för min skull det är nog den rätt jag sätter längst ner på ranglistan,det är väl för att man växt upp med att fisken som är rå ska vara salt,,det får stå för mig,ha en bra trettondags afton,Nette

4U2! sa...

Äter det alldeles för sällan.

Elisabeth sa...

Sushi är något jag nog aldrig kommer våga äta. Konstigt egentligen, för jag älskar fisk och äter med glädje både gravad lax och inlagd sill.
Men helt klart är man värd att slippa laga mat ibland, tror du gjorde helt rätt!

Sonen klagade på halsen i dag... hummm

Inger Maryissa sa...

Oj, Sushi är jättegott !!
Härlig mat på en Trettondagsafton
ha en fin kväll
kram

Mia sa...

Åh så läckert!!

Gunvor sa...

Så snyggt! Och visst blir även jag sugen på sushi när jag ser bilden

Anonym sa...

Det gjorde du väl rätt i som unnade dej färdiglagad middag igår. :-) Sushi är förövrigt en av de "moderna" maträtterna som jag aldrig har ätit. Langos och nudlar är två andra... Men jag räknar kallt med att om det inte blir av nu så lär det nog vara sånt som serveras på åldersdomshemmet sen när (om...) jag ska flytta till ett sånt! ;-)

Ha en jätteskön 13-dag!! :-)

/AnnaKK

Anonym sa...

Morning o tack för grattiset hos mig! Här åt vi pizza igår...hämtpizza!
Fnissade lite åt AnnaKK:s kommentar...sushi på ålderdomshemmet! Faktiskt har inte jag heller ätit suschi nån gång!
Du..dina isbilder...såå vackert!
Kramen!
Ragnvi

Ragnvi sa...

Hej igen! Det var som jag misstänkte....nåt strul när man ska kommentera hos dig o några andra...Det händer inget när man klickar på Namn/URL...men kommentaren kommer med i allafall!
Ragnvi

Ragnvi sa...

Ha, ha! Helt plötsligt funkade det igen!
Ragnvi

Pumita sa...

Mm, så gott det ser ut. Jag gjorde ju misstaget att köpa sushi i mataffären igår. Hade bråttom hem (sen lunch) och tänkte att även om sushin inte är lika smarrig som den riktiga så brukar den vara ätbar. Det var inte den här! Det var den äckligaste sushin jag någonsin har smakat på - åt inte upp! - och jag var jättebesviken och förbannad för att jag gick på det. Den var inte ens billig, arrgh.

P.S. Tack för Misja-länken! Skönt att han är återfunnen och så glad och lycklig. :)