torsdag 6 januari 2011

Passar ihop

Ja, tänk så jag kunde få till det klockan tre i natt när jag vaknade med halsont och en rejäl förkylning, ja tanken kom då men fotade gjorde jag nu;)

Var väl inget annat att vänta efter alla infekterade patienter jag mött i veckan, bara så typiskt att det startar natten innan en fyra dagars ledighet!!



Otrivin nässpray, panodil och näsdukar tror jag Ni förstår, men kanske inte flaskan med nässpray mot hösnuva!?

Det är ett knep jag lärde mej när jag jobbade ihop med en öron,näs hals doktor i många år, en biverkan med t.ex otrivin är att om man tvingas använda det lite längre tid nämligen nästäppa!!

Men startar man med otrivin och sedan efter en stund tar t.ex becotide som är en annan typ av nässpray och fortsätter så ett par tre dagar så kan man ta bort otrivin ganska snabbt och bara köra becotide som kan användas för långtidsbehandling, utan risk för att beroende av nässpray uppstår.
Nu blev det sjukvårdsrådgivning ;)
Fär väl ägna dagen åt att städa bort julen, ta det lugnt och kurera förkylningen,det passar oxå bra ihop med vädret utanför fönstret!
Undrar hur många "meter" snö det skall komma idag!?
Ha en bra dag!
Nr 7 av 365
annette

16 kommentarer:

Cissi sa...

Jättefin bild, och de passar verkligen ihop.

Mia sa...

Då bekräftade ju precis det som jag brukar göra! Tack! :)

snygga färger fick du också till. Snygg bild! :)

Jane sa...

Visst är det typiskt att bli sjuk precis då man ska vara ledig ... så är det ofta för oss lärare. Jag vet inte om baskiluskerna hoppar på en om man är avslappnad och inte går på högvarv?!?
Hoppas du kryar på dig (det var ett bra tips du fick till där med din bild)!

UllaMona sa...

Javisst passar dessa preparat/grejor ihop och himla tur att de finns när snuvan sätter in.
Jag hade ont i halsen under min ledighet som jag tillbringade i stugan men nu är allt OK.
Ute har vi snöstorm, så dagen kommer att tillbringas framför TV:n tackochlov för skidåkningen som de visar på televisionsapparten.
Tänk vad tekninken ger möjligheter...jag har nyss skypat med Nore!
Ha en bra dag Annette och krya på Dig.
Kram

Gärdsmygen sa...

Stackare! Krya på dej! Här snöar det också. Rejält dessutom! Har dukat för festlighet här idag men det blir nog inställt, tycker det är dumt att gästerna ger sej ut i detta väder.

Elisabeth sa...

Åhhh, tack för det tipset! Hade jag ingen aning om.
Det som är lite skönt när man blir lite sjuk, är att det känns okay att dra ner på varvet och lite mer bara "mussla" runt hemma.
Gå du nu runt och småplocka, helst i mjukiskläder och tofflor! Ta det lugnt och njut ledigheten på ett softat sätt!
(även om det är himla retligt att det händer under ledighet! :-()
Snygg bild blev det i alla fall!!!

fotopunktMis sa...

Ska vi skylla på vädret..jag gör det iallafall..skyller allt på vädret..i skrivandets stund vräker snön ner här i Sennan..ska det aldrig sluta..så sköt om dej..Maria

Della sa...

Det låter ju inte så roligt att råka ut för sådant när du nu för en gångs skull får vara ledig.
Urkasst väder har gjort att jag har suttit inne och pysslat, men nu ska jag trotsa vädergudarna i alla fall och ta mig ut.

Viola sa...

Jamen...visst är det typiskt och så till råga på det snökaoset, kunderna lyser med sin frånvaro...för vem vill ge sig ut på dom vägarna, krya på dig nu och så tack för tipset.....kramen

Therese sa...

Stackars dig, man vill ju inte bli sängliggandes när man är ledig!!! Tack för tipset med nässprayerna, kan komma till användning.... :)

Therese sa...

Krya på dig, ville jag ju att du ska göra också!! :)

nette sa...

Ja det är väl typiskt att bli krasslig precis som ska va ledig, därför är jag aldrig ledig...
Jätte passande bild du tagit. Fina färger,
Krya på dig.

Anonym sa...

Själv spottar jag slemklumpar i en härlig grön nyans... härligt med semester eller hur+!!

Kram Tott

Inger Maryissa sa...

Men vad trist att du fått en förkylning
det är tyvärr många förkylningar och influensor som härjar just nu
Hoppas du kryar på dig snart
och tack för tipset om nässprayet...toppen
kramar

Ragnvi sa...

Morning! Men vilken otur du har! Tycker du ska vila o ta det lite lugnt nu...städa bort julen hinner du väl när du blivit piggare!?

Jo, vi kom iväg in till staden i ovädret...men fotona blev inte bra!
Kramen o krya på dig!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Men vilken otur då att bli sjuk lagom till långhelgen. :-( Men förhoppningsvis har du lyckats kurera dej någorlunda iallafall!? :-) Ditt tips om nässprayerna tar jag mer än gärna till mej - är faktiskt lite "rädd" för det där Otri... (vad det nu heter???).

Krya på dej!!! :-)