lördag 1 januari 2011

Ägg

Nu är jag på gång igen efter ett års uppehåll med fotoutmaningen 365 bilder under ett år. Hade tänkt en annan start vad gäller bildvalet, men det har här gått från ca 10 minus igår till nollgradigt med "spikregn" från himlen, så det fick bli ett ägg från lunchen att "leka" med!
Utmaningen går ut på att fota 365 olika bilder efter givna teman, finns oxå möjlighet att välja 52 egna teman och då utesluta andra teman.
Klickar Ni på bilden till vänster i marginalen så kommer Ni till Aksons sida där Ni kan läsa mer och anmäla Er om Ni vill vara med.


Önskar alla en God Fortsättning på 2011!
annette
Nr 1 av 365

11 kommentarer:

Della sa...

Läckert gjort. Nu är vi igång! Du får komma med glada tillrop senare om jag tycker det börjar bli trögt. :-) Du får spara p-platsen till en annan gång. Vädret har inte direkt lockat till utevistelse här heller, samma som hos dig verkar det som. Kanske inte så konstigt. Jag hoppas på sol imorgon som är min sista lediga dag för den här omgången.

Jane sa...

Kul att du är med - vi får pusha varandra om det börjar kännas trögt ... å andra sidan är det ju ingen tävling :)
Ägget var ett bra val idag - här har det varit urtråkigt väder - snö, blåst och nästan plusgrader :(
God fortsättning och lycka till med ditt fotograferande :))

Nette Cecilia sa...

Kul gula ,Nette

Inger Maryissa sa...

Önskar dig också en god fortsättning på det nya året som har börjat
stor Kram

Mia sa...

Det låter som en mycket smart ide att fokusera på något inomhus. Här var tvärgrått och inte en sån där tjusig dimma, utan en lite mer deprimerande sådan (även om jag gillar regn och dimma, så var den inte så fotofrämjande)

Mitt bidrag idag är således lite mindre färgglatt.

Gillar din äggbild.

UllaMona sa...

Hej Annette och God fortsättning på det nya året!
Ska bli roligt att följa dina bilder, kul att du" släppte ägget löst" så här på 2011 första dag.
Här har solen lyst med sin frånvaro trots att det är stora blå luckor mellan molnen, saken är den att solen orkar inte upp bakom "skutan"

Kram

BrittMarie sa...

Vilken spännande utmaning! För mig verkar det nästan omäktigt att lyckas ta en bild precis varje dag på året, och dessutom på ett speciellt tema. Du är ju skicklig på det har jag sett förut, så det blir roligt att följa.
God fortsättning på 2011!

Elisabeth sa...

Som jag skrev i förra inlägget. Jag ska följa dina bilder med stort intresse!
Men att själv ansluta mig till ett sådant projekt finns det tyvärr inte tid till. Jag tar nog som sagt var mina bilder var dag ändå...
Kram och lycka till!

Pumita sa...

Trodde inte att ägg kunde vara så snyggt! ;)

Gärdsmygen sa...

Hej! Även jag har antagit utmaningen detta år. Gjorde inte den förra året då jag tyckte att det stressade mej. Vet inte om det var rätt beslut i år men jag kände suget. Vi får se! Läcker bild på ägget!
Jag har mina 365 i en egen blogg: http://grdsmygen3652011.blogspot.com/

Sollenby sa...

klockren tolkning på temat, bilden är ltie diffus (på ett positivt sätt) men man förstår direkt vad den föreställer.