söndag 30 januari 2011

Manligt;)

På ett våningsplan i Arbetets Museum finns en utställning där man samlat in föremål från olika tidsepoker.
Fanns väldigt mycket fina saker, det svåra med att fota är att alla saker går runt hela tiden på ett band.
En del bilder blev riktigt bra en del andra urkassa, måste nog gå tillbaks ganska snart och fota om ett par saker som jag verkligen vill ha bra bilder på!
Dom här prylarna är lite kul tycker jag, inte direkt vad vi idag kanske tänker på när vi tänker manligt;)


Önskar alla en skön söndag!
annette
Nr 41 av 365

9 kommentarer:

Ragnvi sa...

Fniss...minns att min pappa hade såna! Och den trekantiga mjölktetran var ju såå revolutionerande på sin tid! Men sicken plats den tog, jag minns!
Du..Snorkfröken hos mig...jag tar det med lite ro...jag vet ju att jag har rätt!
Kramen!
Ragnvi

Bonnfrua sa...

Sån kepa har min morfar... :-)
Och du, östgötamjölken finns allt hos mig med. =0D

Della sa...

Hihi! Nja, inte direkt de första symbolerna jag tänker på för "manligt". Kul gjort!
Inte tävlar vi inte. Vi bara peppar varandra! ;-)

annette sa...

Della!

Bara ler;)


annette

Jane sa...

Kul :) Jag tänker på kepsen ... den har ju egentligen bara ändrat lite utseende och manligt, nja ... den är nu mer ett attribut till mycket unga män ;)) Tack och lov har strumpebanden försvunnit!

AnnaKK sa...

Jag tänker nog mer "gubbigt" än manligt, när jag ser den här sköna samlingen! :-) Lite morfarsaktigt, dessutom. Nostagi!!!

Inger Maryissa sa...

Kan tänka mig det var en massa intressanta saker på utställningen
Och kul det med herrstrumphållare....
och baskern...som var populärt förr..
Ha en fin fortsatt kväll och vecka som kommer
kram

Elisabeth sa...

Jag har också sett sånt där, men inte minns jag var! :-)
Nä, manligt tänker man nog inte nuförtiden om dessa prylar. Bor man i Nossebro tänker man bara Retro...
Vad har du gjort för pixligt?
Snygg bild i alla fall!
:-D

annette sa...

Elisabeth, var oxå en grej i picnik som jag gjorde, blev lite mer liv i bilden tyckte jag.

annette