måndag 31 januari 2011

Klassisk

Tycker nog att det här en klassik bild på en fotograf från förr. Vi har det ganska så behändigt numer som inte behöver stå under ett svart skynke när vi skall knäppa, vi har oxå lite behändigare storlek på våra kameror.
Samtidigt som jag gör 365 i år, så försöker jag lära mej att redigera en del bilder lite mer än jag gjort tidigare, just den här bilden gjorde jag först om till s/v och la sedan på en struktur i form av "korn", för att få bilden att se lite äldre ut.
Så ris, ros och tips från den som vill, mottages tacksamt!


Två bilder idag igen, imorgon blir det ingen;)
annette

Nr 44 av 365

10 kommentarer:

Jane sa...

Man får verkligen en "gammal" känsla när man ser din bild - redigeringen var toppen till det motivet!

Min bild över plattan i Sthlm tog jag faktiskt utan stativ - andades djupt och höll andan medan jag fotade :)) Ibland har man tur!

Elisabeth sa...

Mycket snyggt jobbat!
Bra konverering med en liten sepiaton i väl?
Ett lite större korn hade inte skadat, men det blev jättefint så här också!
(om du minns de gamla sv/v bilderna tagna med höga ASA tal)
Fortsätt bildbehandla, det är sjukt kul!

BrittMarie sa...

Jättefin bild med gammaldags touch. Fotografen ser förstås lite hängig ut ;)
Du kör hårt med dina 365. Bra kämpat!
Kram

Bonnfrua sa...

Verkligen snyggt! Håller med Elisabeth att det kanske skulle kunna vara ännu mer korn i bilden just eftersom den är gammeldags.
Men urläckert! Bra komponerat!

AnnaKK sa...

Ja, du milde... Dete hade inte blivit många foton tagna om man skulle behöva släpa omkring på en sådan kamera. Det är då ett som är säkert! Men... Visst hade det varit kul att få testa en sån nångång!? :-)

Perfekt val av bildbehandlingssätt till detta motiv!!

Ser att det är ett par som önskar mer korn. Och det kan man ju absolut tänka sej. Eller kanske att rent av lägga på en textur med damm och repor, och kanske även ålderdomlig ram (som det brukar finnas kring äldre fotografier - alltså inte tavelram, utan en som finns på själva fotot).

Nette Cecilia sa...

Vackert gjort ,nog har vi det bekvämt idag o alla bilder behöver inte lyckas första gången ,kramis Nette

Della sa...

Jag tycker mycket om din gamla bild. Den ger mig helt rätt känsla.

Viola sa...

Blev ju härligt gammeldags...jodå jag fortsätter att experimentera, men har nog hittat min stil precis som du skriver, så är man hemma igen och tågen gick exakt i tid, både upp och hem..det du...:) ha en skön kväll, kram

Cissi sa...

Jättesnyggt foto och snyggt redigerat! Redigeringen tycker jag passar jättebra till bilden.

Martina sa...

Håller med föregående talare att det var bra redigerat men saknar också lite mer korn och repor.

Håller med dig, denna fotoutmaningen har fått mig att tänka lite mer när man tar bilderna. Försöker få till vinklar mm och redigerar mycket mer nu och lär mig nytt hela tiden så det är kul!