tisdag 4 januari 2011

Is

Visst kunde jag hittat några enstaka istappar att fota på ett snyggt sätt, men ibland tycker jag om att visa verkligheten helt oredigerad, så här ser det alltså ut i ett av våra större vattenfall i Industrilandskapet i år.
Vet inte att jag under mina år i Norrköping upplevt så här enormt stora ismassor, ser ut som Antraktis nästan i hela området, och då skall Ni veta att det är ganska hårt tryck i fallen, så jag förstår att vi slagit ett gammalt köldrekord!


Ha en skön tisdagskväll, här snöar det;)
annette
Nr 5 av 365

20 kommentarer:

Della sa...

Det var rejäla doningar! Tänk att vattnet kan frysa fast det är fart på det. Jag har inte varit och tittat vid vårt (inte så stora) vattenfall här, men jag misstänker att det är en del is där också.
Tack för erbjudande om läshjälp!

Nette Cecilia sa...

Det var intressant att se hur det hunnit bildas is,vackra konstverk,kram Nette

Jane sa...

Oj, vilka fantastiska isbildningar! Tog själv en liten tur ut till havet idag för att se om jag kunde hitta ngt att fota men det var så mycket snö så det gick inte att komma fram :(

Mia sa...

Så fantastiskt läckert! Åh vad jag längtar efter snö och is. Allt vi har haft hos mig är en vecka med 10cm snö som smälte bort och är nu ersatt av 8grader och dimma...

Cissi sa...

Vad vackert! Svårt att tro att det är Norrköping...

yvve sa...

Så läckert, naturen är fantastisk.

Kiki sa...

Fina isbilder!

Elisabeth sa...

Så fantastiskt kraftfull!
Is av pumpande vatten blir alltid så enormt imponerande.
Jättefint fångat!
Har du möjlighet så gå tillbaka en tidig morgon när solen precis börjar skina, så ska du se på bilder sen!
(kanske med ett stjärnfilter, eller/och ställ in kameran på vitbalans "lampa" (tungsten).
Vintern tänker hänga i ett tag till, så det är nog inte bråttom. :-D

Viola sa...

Helt otroligt, har aldrig sett något liknande i stan..här har det nu snöat sedan em och mera ska komma närmaste dygnen, vad trött man blir, är så trött på snöeländet, kramen

Ninni sa...

Vad vackert det är ändå med all is. Och märkligt att det kan frysa till så i rörligt vatten. Jag måste gå ner i parken och titta hur det ser ut här i ån. Har varit på nöjestripp till Stockholm några dagar så därför är jag lite dåligt uppdaterad här hemma.
Må så gott!
Kram Ninni

Inger Maryissa sa...

Oj...vilka så häftiga och fina foton
otroliga ismassor !!
ha det så gott
kram

Nattsyrran sa...

WOW så häftigt att se!! Undrar om vi snart har en ny istid???

Christina sa...

Vilka läckra bilder!

Therese sa...

Oj, Vad läckert!

EmmaP sa...

Läckert med all isen!

Gärdsmygen sa...

Helt enorma isformationer! Så läckra bilder. Här har havet frusit och jag är inte så van att se havet så.

paula i pörtet sa...

Underbart vackert, tänk va naturen kan skapa!
Jaja, är du dessutom förkyld så kan jag väl förstå att inte vintern lockar, hoppas dina nässpraysknep hjälper, det är inte kul att vara sjuk när man är ledig, vilket är ganska vanligt då man äntligen slappnar av. Då anfaller tydligen basiluskerna på allvar. Här ute på skogen finns inte så många baciller, o inte mänskor heller för den delen. En granne ska jag träffa imorgon på fika, annars kan det gå några dar när man inte ser en levande själ.
God fortsättning! Och en krya-på-dej-kram

Livsnjutaren sa...

Jisses, vad häftigt!!!

Sissan sa...

Gilla dina tolkningar....speciellt denna

Millan sa...

WOW såna häftiga isbilder!