tisdag 11 januari 2011

I mitt hem

I mitt hem finns som hos alla andra både bra och mindre bra inköp. (Aldrig dåliga;) Ett av dom bättre inköpen under den senaste tiden, närmare bestämt i höstas var inköp av en s.k lökgömma.
Används mycket vitlök i matlagningen här, köper jag som nu i höstas vitlök som verkligen torkat och är av hög kvalité, så håller den sig här som det verkar som hela året. Troligtvis lagom med luft och ljus i "gömman". Att den sedan passar ihop med övrigt som går mycket i s/v i mitt kök avgjorde köpet;)

Ha en bra fortsättning på dagen!
annette
Nr 15 av 365

12 kommentarer:

Inger sa...

Ja det är bra med dessa, jag har både hemma och i stugan. Men jag har i terracotta. Men din var stilren och snygg,,mina är så gammala, så jag kanske borde byta den mot något snyggare...hihi,,
kram

Jane sa...

åh, den var snygg, likaså bilden - jätteproffsig!!
Bra med vitlök för att mota alla baskilusker ;))
Hoppas du mår bättre nu!

Elisabeth sa...

Åhh, en sån skulle jag vilja ha. Mina stackar vitlökar växer eller blir mjuka på "nolltid" i min lilla "lökkorg".
Snygg ljussättning! Mycket fint arrangerad bild!
Kram

AnnaKK sa...

En sån där borde jag nog ha. För det som kryper fram ur de innersta vrårna av kylskåpet emellanåt, ser INTE längre ut som lökar... 8-X

Då får du ta det lugnt i några dar till då, stackare... Jobbigt med sådan hosta!! Kanske nåt avkok på lök kan hjälpa!? Nogsamt blandat med en för ändamålet lämplig alkoholhaltig dryck! ;-)

Nette Cecilia sa...

Här är det en vitlöksfreek till ,här går det åtskilliga vitlökar till matlagning ,mums ,kram Nette

Della sa...

Det var ju en smart sak. Jag kommer ihåg din "vitlöksrivningsgrej" som jag tror du hittade på någon marknad (rätta mig om jag har fel) och berättade för en arbetskamrat om den. För ett litet tag sedan hittade hon en själv och är så nöjd med den.

picturesandpaint sa...

Man kanske skulle slå till på en sådan nästa gång jag springer på en, verkar praktikst! :)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Snygg!

Kram Annica

NuttesPyssel sa...

Fin burk!
Fint foto!

Viola sa...

Låter som du blir hemma hela veckan, lika bra där för att ge sig ut är en fara för livet kan jag lova, och imorgon ska det komma snö på den här glansisen..kommer bli en rysare att ta sig ut med Otto, krya på dig, kramen

Inger Maryissa sa...

Så fin den är och perfekt att ha för vitlök.
Jag gillar också vitlök i matlagningen.
Ha det så gott
kram

Pumita sa...

Så vacker bild! Som från en sån där heminredningstidning. :)