fredag 14 januari 2011

Hälsokost;)

Med risk för att få på "nöten" så lanserar jag min typ av hälsokost.
Hälsa är så mycket varav kosten är en stor del.

Kosten skall vara allsidig för att vara hälsosam, kosten skall vara även vara en fröjd för ögat, smaklökarna och själen, då mår hela människan bra.

Ost, bröd, vin och choklad i lagom mängd, har nog ingen dött av ännu, inte vad jag vet i alla fall!

Önskar alla en bra helg!
En speciell tanke går till Dej Elisabeth, Du vet varför!
annette
Nr 18 av 365

22 kommentarer:

AnnaKK sa...

Precis den där menyn hade jag sett fram emot ikväll. Det röda och de vita (ostarna!) fanns redan hemma, och när jag var och handlade innan idag köpte jag en paket goda kex... Sen kom jag på att det minsann inte alls skulle bli nåt frossande på det här ikväll, för sonen har bokat oss som taxi till och från en fest hos en kompis... :-I

Men ha det så najs med godsakerna du iallafall - det är du väl förunnad!! :-)

Maria sa...

Det ser väl ut som en riktigt trevlig meny och i lagoma mängder är det inte alls tokigt, fast jag föredrar vin och choklad vid separata tillfällen och inte gemensamt.

Cissi sa...

Perfekt hälsokost tycker jag!

Inger sa...

nej absolut inte,..det är gott...och såg smarrigt ut på din bild..Det äter vi ofta här,,med måtta förstås. Det är då det blir gott...Ha en trevlig helg..kram..

AnnaKK sa...

Svar: Vi vågade inte ens knysta om att han kan köra själv den här gången, för sist han bad oss om en skjuts (det var innan jul och till råga på allt mitt i veckan - han skulle på nån liten julfest på ett företag som han har kontakt med genom jobbet) så hade vi glömt det och trattat i oss varsitt glas vin till middagen... Rätt vad det var stod han uppklädd i dörren och undrade om vi skulle köra nu. Va, lixom??? 8-X (Men jag vägrar ändå att tro att det är alkoholen som tar död på minneskapaciteten! ;-) He!! Och anser att det generellt är helt okej att ta ett glas vin till en älgstek även om det råkar vara onsdag! :-D)

UllaMona sa...

Du får absolut inte alls på nöten av mig i alla fall. Även om jag försöker hålla mig till ISO till vardags så unnar jag mig ett glas rött (i kväll blev det vitt) och någon god chokladbit, Åre chokladen är mumma.
Man äter ju med ögonen också, själen ska ju också må bra!
Just nu mår jag bra i stugan.
Kram

Nette Cecilia sa...

Så hälsosamt du dukat ,tycker jag härlig fredagsmys,Nette

Anonym sa...

Det där såg gott ut:) Ja förutom vinet förstås;)

Här bidde det fajitas ikväll. Gott med ruccola, röd lök och lite annat grönt till.

Att dricka:ett glas mjölk

Kraaaaaaam

Della sa...

Åh hjälp så gott. Och så hälsosamt!

Della sa...

Förresten, du ligger ju en bild före mig hela tiden. Det kan inte vara bra för mitt självförtroende. Jag får göra någonting åt det. :-)

annette sa...

Della! Attans att Du kom på det;)

Pumita sa...

Vilken underbar diet! Den kommer man långt med. Jag vill bara byta ut det röda mot vitt, det är väl ok? T.ex. Erazurriz som jag har i glaset nu. :p Trevlig helg på dig!

annette sa...

Helt okej Pumita! Dricker gärna vitt oxå;)

Jane sa...

yummie, det där är verkligen godis både för ögat och själen :) (i lagom mängd ...) Själv kan jag föräta mig på Non Stop, ska bara ta lite ... och så är det slut :/ Det värsta är att de slutat sälja "mina påsar" på Ica där jag handlar så nu har jag hotat med att gå någon annanstans ... precis som om de skulle bry sig, ha ha ...
Ha en mysig kväll med ditt godis!

Viola sa...

Delar helt din filosofi när det gäller matintag, nu har vi placerat oss i soffan Otto och jag, danspjuksen på alltså, kramen och ha en skön fredagskväll

sasfoto sa...

Helt klart ett hälsoråd som jag kommer att följa. Toppen!
Ha en god helg! /SA

Elisabeth sa...

Tack Annette!
Den där menyn skulle jag sett tidigare, när fortfarande bolaget var öppet!
Kanske hade gjort susen i kväll!
Eller kanske inte. Har ju jobbhelg.
Men en bit mörk choklad kanske...

Det är ok. Men jag börjar i stället bli lite arg. En enda brandvarnare och detta hade inte fått de konsekvenser som det fick!
Det har också väckt andra tankevinklar. Vi får se vad som händer.

Inger Maryissa sa...

Håller fullständigt med om att bröd, vin och choklad i lagom mängd har nog ingen dött av ännu
tvärtom så tror jag man mår bra av det.
Samtidigt som man tänker på att äta hälsosamt så måste man ju få njuta av lite gotti-gotti.
Kram

Pumita sa...

sv: Hämta ett glas så häller jag upp. Om du inte är rädd för att blanda, dvs. ;)

P.S. Ordverifiering VILLI = vild på finska. Nu börjar det likna nåt! ;)

BrittMarie sa...

Jag gillar också hälsokost, men vad svårt det är att äta lagom..
Kram

Ragnvi sa...

Morning Fresterska!!!! Såå gott! Och nyttigt, fniss!
Försökte gånger flera att kommentera hos dig igår men det ville sig inte...
Jag är på benen!
Kramen!
Ragnvi

PS. Om det inte vore så grymmans kallt ute skulle jag också köpa rosa tulpaner idag!

Ninni sa...

Mmmmm vad gott! Du har så rätt i din tolkning av hälsokost.
Fast just nu så har byxorna krympt lite så nu blir det lite sparsamt med det mesta av det här goda ;)
Kram NInni