lördag 4 december 2010

Vinterland!

Varit ute på tur idag i vårt "helvita" landskap, helt otroligt vad snö vi har. Har funnits massor jag velat fota, men tyvärr så medger ju inte mindre vägar så mycket stopp vintertid, fast allt vackert finns kvar på min näthinna.
Just dom här bilderna är tagna vid Stjärnhov i Sörmland som inte ligger så långt härifrån.
Min förtjusning i Röda Stugor kan Ni ju inte undgå att se i dessa bilder;)
Nu väntar middag och ett glas vin på att avnjutas.
Önskar alla en fortsatt skön helg!
annette

9 kommentarer:

BrittMarie sa...

Nog är det något visst med röda stugor! Du verkar ha haft en fin utflykt. Koppla nu av i kväll och ladda, så går veckan galant!
Kramen

UllaMona sa...

Å vad den nedersta bilden är vacker...som ett julkort.

Ni verkar ha mera snö än vad vi har, ni har säkert bättre vatten också ;-)
Kram

Ninni sa...

Vi är nog många som delar din förtjusing i röda stugor. Och så fint de gör sig mot den vita snön. Visst är det vackert nu! Även för en som inte älskar vintern...som jag :)
Hoppas du också får en skön söndag!
Kram Ninni

Jane sa...

Förstår din förkärlek för röda stugor, de är ju så fina - speciellt mot den vita snön nu. Försökte ta några vintriga bilder idag men det blev inte alltför många. Hunden var frusen och tapetseringen väntade på att bli klar... Hoppas på bättre foto-dag i morr´n :)
Må så gott!

Inger Maryissa sa...

Jätte-mysiga och fina bilder.
Ja, nog fick vi vinter alltid, och en tidig sådan,
och mycket snö och även stark kyla på många platser.
men vackert är det med snön och rimfrosten på träden
Ha en fin andra Advent
kram

fotopunktMis sa...

Vinterlandskap med röda stugor..en känsla av kommande helger..vackert så det förslår..ha det..Maria

Anonym sa...

Och lite vatten oxå...var det för min skull;)

Ha en härlig dag, själv städar jag och tvättar och baaaaah!

Kraaaaam
Tott

Viola sa...

Vilka underbara bilder, så vackra julmotiv...vet du..jag tycker du ska komma ut till röda Bossgård och fota, skulle vara roligt att se dig, hoppas du har en skön adventssöndag, KRAM

Bosse sa...

Så helt underbara miljöer du hittar!
Och helt fantastiska foton också!
Samt mysiga röda hus, så man nästan dreglar över dem...
Stjärnvik i Sörmland - synd jag inte vet var det är...

Är du ute och letar egen röd stuga?
Eller bara en mysigt vintertur på helgen?
Själv har jag "bara" fotat vintern i stan...
Kram / Bosse