söndag 12 december 2010

Var har jag lunchat idag??

Blev idag bjuden på lunch på valfri restaurang, nog sista gången jag får välja fritt för jag valde inte här i stan;)
Så min fråga är var har jag lunchat idag??
För Er som varit på orten torde det inte vara så svårt , för jag tycker jag valt typiska motiv.
Nr ett är bibliotek och turistbyrå, nr två så typisk bild med kanalen, nr tre en väldigt känd restaurang med gudomligt god mat.
Kanske är orten/staden mest känd som sommarstad, fast med mina ögon sett även en underbar stad som idag i strålande vintersol.



Lycka till med gissandet, och ha en fortsatt bra söndag!
annette

15 kommentarer:

enn-08-i-exil sa...

Morrn.

Har ingen aning, kanske Trosa....

Ha de bra.

Hasse A

Viola sa...

Jag vet..har varit där..är du inte skytt oxå och decemberbarn..nu tar jag en rövare grattis på födelsdagen..kanske för tidigt eller för sent men är bomsäker att du fyller som jag...i december, kramen

BrittMarie sa...

När jag ser den mittersta bilden tror jag att det är Söderköping. I vart fall är det en väldigt mysig stad, där jag nog bara varit på sommaren. Hoppas maten var god!
Kram och grattis på födelsedagen i morgon

annette sa...

Britt-Marie!

Egentligen borde jag radera Ditt inlägg;)
Kommer Du ihåg det!?

Tack och Kram!

annette

Pumita sa...

Jag har inte varit i så många sommarstäder längs Göta kanal men Söderköping har jag varit i och om jag inte minns fel så har jag ätit på det där hotellet också... men det är hundra år sedan så jag kan ha fel. Du ser ut att ha haft en fin dag!

Pumita sa...

Åååh, du fyller år imorgon ser jag nu. Stort grattis i förväg! :)

Della sa...

Bomans i Trosa är minsann inte sämsta stället att äta lunch på. Vi hade julbord där för jobbet för några år sedan och det var riktigt bra. annars blir det en tur till Trosa lite då och då. Mest på sommaren.
Jag instämmer i Pumitas hyllningskör!

Ninni sa...

Trosa var det flög genom huvudet på mig men det är mest för att jag hört talat om Bomans. Men jag har aldrig varit där tyvärr. Hoppas maten smakade bra! Var det kanske en födelsedagsmiddag i förskott då :)
Vi har också fått njuta av solen idag. Underbart! Besökte en mysig julmarknad men höll på att frysa ihjäl. Fy tusan vad kallt det varit. Men det är varmt och skönt inomhus och jag ska snart spä på värmen med lite glögg.
Om det är födelsedag imorgon...ett jättegrattis! Hoppas du får en riktigt fin dag!
Kram Ninni

BrittMarie sa...

Nej men var det Trosa? Där som jag varit en gång 1977 och ätit julmiddag. Finns det en sådan där fin Söderköpingsliknande kanal där också :) Kanske jag lurade någon mer att det inte var Trosa (skäms på mig)
Kram

Jane sa...

Aha, det måste vara Trosa bibliotek det där röda huset :) Känner igen det från en tavla som min svärmor har ...

Ha en riktigt bra dag i morr´n, det är tydligen Din stora dag - Grattis!

annette sa...

Ja, svaret finns redan i det första inlägget från Hasse;)

Det är Trosa!

Britt-Marie och Pumita, jag förstår Era gissningar om Söderköping, finns ju vissa likheter.

Ha en bra start på veckan, och tack för gratulationer, för visst fyller jag år imorgon, det avslöjade Britt-Marie;)

annette

Anette sa...

Lätt som en plätt! Där har jag varit många gånger, eftersom min bror bodde där ett tag! Jag hade till och med sommarjobb på ICA där för väldigt länge sen. /Anette

Ps. Ser att jag får gratta dig på födelsedagen också! Grattis!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jag vet, jag vet:)

Kram Annica

Elisabeth sa...

Jag har bilder från samma ställe som du. Var på redaktionsmöte och grillkväll (med övernattning) på Tidningen Ridsport tidigt i våras. Jag blev helt såld på den staden!
Jättefina vinterbilder.
Hoppas det var riktigt gott!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Och jag vet hur ung du blir men se det avslöjar jag inte här;)
Kraaaaaaaaam Annica