måndag 13 december 2010

Trosa

Skön morgon med lussefika och sedan gå omkring och "sega" i en morgonrock, ja det tycker jag är en fin födelsedag, ingen stressig morgon till jobbet, är nog det som jag uppskattar mest på min dag;)
Annars är det inget speciellt firande med presenter, utan vi är några som firar varandra genom att bjuda på en lunch eller middag.
Trosabilder får Ni nog se fler under veckan, dels för att jag älskar den staden, men oxå för att Ni som inte varit där, kanske inspireras att åka dit för att få uppleva en väldigt mysig plats i Sverige. Själv aldrig varit där på vintern tidigare, kan ju säga att det ångrar jag nästan, för det var väldigt fint även nu, och även om det var mycket folk ute, så gick det att komma fram och plats på restaurangerna fanns det oxå.



Tack för alla gratulationer, nu får det bli lite fika igen, sedan ut hoppas solen stannar
kvar även idag!

annette

10 kommentarer:

AnnaKK sa...

Grattis, grattis!! :-)

Och vilken fin dag det har varit - iallafall här! Hoppas solen sken hos dej också!!

Trosa vet jag inte om jag nånsin har varit i...? Men jag ser ju på dina foton att jag har missat något i såfall. Vilken idyll!

Finns ett par bak-bilder på boggen nu, så du kan själv bilda dej en uppfattning om huruvida det blev bra eller inte! ;-) Lussekatterna hade en tendens att jäsa så hiskeligt att de både tappade lite av den tänka formen + att russinen ploppade ur dem!? Men smaken var som den skulle iallafall. :-)

Här förväntas man köpa julklapp till sej själv, som sedan någon annan ska ge en... Meningsfullt... NOT! <:-) Man kunde lika gärna byta pengar, och sedan handla på reorna efter jul istället! Hm...

Hoppas du har fått några trevliga födelsedagspresenter - såna är vanligen mycket bättre än julklappar. :-)

Ha en fin fortsättning på dagen!!

fotopunktMis sa...

Här kommer lussehälsning från Sennan..Maria och Lussekatterna..

Nette Cecilia sa...

Grattis på din dag till ännu en årsring inte för att jag tror att du har så många!Vi har inte bara samma namn,vi är båda vinterbarn min dag är om 3 veckor .Kanske syns det i våra bilder ,Kram Nette

Ninni sa...

Ja, GRATTIS även idag, på den rätta dagen. Det ser jättemysigt ut i Trosa. Jag får nog försöka lägga det på minnet och dra med mig maken till sommaren. Jag ser gärna flera bilder från Trosa.
Hoppas dagen och kvällen fortsätter i samma sköna lunk...det lät mysigt.
Kram NInni

Jane sa...

Vilka mysiga hus! Där skulle jag vilja bo, en riktig idyll. Hoppas att du har haft en riktigt fin dag :))

Pumita sa...

Finfina bilder!

Elisabeth sa...

Trosa är verkligen fint, och du berättar det med dina bilder!
Vilket underbart vinterväder du fick.
Ha en go tisdag!

Bosse sa...

Jo nog inspireras jag av dina härliga och vackra Trosa bilder!
Du hade också tur med vädret vid ditt besök där, liksom jag hade i Söderköping för ett par veckor sedan.
Jag slogs också av att Söderköping var värt att besöka på vintern, liksom du nu konstaterat om Trosa!
Jag ser gärna fler foton från Trosa :)
Utforskade miljöerna söder om Norrköping i somras och har tänkt röra mig norrut kommande säsong, så med dina foton här flyttas Trosa upp på listan över besöksmål jag planerar för!
Vi har ju även den härliga www.utflyktsvagen.se dit upp, från Norrköping!
Fint väder idag också här i Nkpg!
Kram / Bosse

Paula sa...

GRATTIS I EFTERSKOTT, jag har missat födelsedagen din! Men du överlevde den ser jag, och vilken fin stad Trosa är! Jag tror inte jag varit där, möjligen bara åkt igenom....så det har jag kvar att uppleva, älskar småstäder med karaktär och atmosfär!
Tomten såg väldans liten ut därute i snödrivorna, hoppas nu att han inte blir påkörd, han har ju tack o lov väl synliga kläder!
Kramen

Anonym sa...

Ljuvliga bilder på en härlig "stad"

Du jag har ju köpt ny mobil...snälla messa mig så jag får ditt nummer igen. Klantskallen jag glömde föra över numren och nu är jag för lat för att orka:)

Kram Tott