måndag 20 december 2010

Tror Ni att vi någonsin mer får uppleva en grön natur!!!

Just nu känns det omöjligt att tro att så här såg det ut i början av juni förra året, precis skottat fram garaget, nu går det inte så mycket mer för drivan är minst dubbelt så hög som jag är lång;) 173 cm!

Otroligt bra har mina bussar till och från Linköping gått idag, vid 05.30 i morse var vi nästan ensamma på vägen, bara att plöja ett eget spår för bussen, kom kanske 10 minuter senare än normalt både dit och hem, inget att gnälla över!

Ha en bra kväll!

annette

11 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad härligt grönt det är hos dig!
Det tackar jag för!!

Kram Annica

Nette Cecilia sa...

Kan ni försöka exportera snö hitåt ,vi fick en fotsulehöjd i dag o så lätt att det blåser bort.Min mans syster som kom från Gävle undrade över snön ,hur olika det kan vara.Här är det hela tiden -15 grader o nordanvind,vi lär nog få vänta på det gröna,kram Nette

Viola sa...

Tack för grattishälsningen, inte f-n kom jabg till staden inte, riktigt snöoväder igen så jag valde att vara hemma, så det har varit en väldans lugn dag, men inte så dumt att gå i mysdress och lata sig, så jag får se ut som elisabeth höglund hela julen, kramen

BrittMarie sa...

Nej men Annette! Vad är det här för gröna bilder du lagt ut! Så kan jag knappt minnas att det sett ut. Jag jobbar hela tiden på att förtränga tiden när man kunde öppna altandörren, och bara lukta på blommorna. Där är det nu snö ända upp i brösthöjd (ok jag är kortare än du). Det kommer att dröja länge innan man överhuvudtaget kan öppna dörren. Du får nog lägga in de där bilderna i arkivet ett tag till :)
Kram

Inger Maryissa sa...

Ja, det är otroligt hur naturen förändras med årstiderna
Just nu känns det avlägset till när den är så där fint och grönt igen
men tiden går fort...
fina foton
skönt att bussarna funkat bra idag och hoppas det fortsätter så hela veckan
kram

Jane sa...

Oj, den första bilden ser ju nästan ut som i en djungel :) Grönt är sköööönt!
Här har det återigen snöat hela dagen - vilket märktes även inne i mitt garage :/ De har bytt garagedörrar och då har det stått öppet hela dagen, inte kul! Jag fick skotta inne!

sasfoto sa...

Helt ljuvligt att få se några gröna sköna bilder med tanke på hur det ser ut i vårt vintriga landskap.
Passar på att önska dig en riktigt
GOD JUL!
/SA

heavenandearth sa...

Åhh, bilderna idag framkallar dofter o smaker...kan nästan känna gräset under mina barfotafötter när jag tittar på sista bilden..min favvo... Mmmm....mmm..
Underbart!

Fnissar lite åt din titel på dagens inlägg.. jodå! Det får vi allt! Men det tar nog ett tag till...

Till dess e det bara att passa på o önska dig en riktigt fin o härlig jul!
Stora Kramen!
Iréne

Ragnvi sa...

Så himlans skönt att läsa att allt går bra med jobbarresorna!
Jag trodde jag skulle få spader i Söderhamn igår...totalt oplogat överallt! Stadens befolkning var lite chockade faktiskt! Och jag snurrade med bilen...suck!
Kramen!
Ragnvi

Ninni sa...

Visst ser det lite mörkt ut...men vi får väl inte ge upp hoppet ännu :) Så här fint som på dina bilder vill ju ha det...snart!
Här snöar det idag också...fjärde eller femte dagen i rad. Jag har tappat räkningen. Nu är jag verkligen glad att jag inte bor i hus längre. Har förra vintern i färskt minne. Då visste vi till slut inte var vi skulle göra av snön. Nu kan jag ju med glädje hjälpa fastighetsskötaren att skotta lite...det är ju inget tvång längre.
Snart ska jag pulsa ner på stan för att köpa lite julblommor.
Kram Ninni

Elisabeth sa...

NU fick du mig att längta till sommaren!!!
Annars trivs jag fint med det svart/vita som är ute nu.
Men du, vi går ju mot ljusare tider nu!!! :-D