torsdag 2 december 2010

Ser Ni inte vad bilden föreställer;)

Jo, men det är ju en cyklist i yrsnö och mörker som svänger/halkar till samtidigt som jag trycker av;)
Della, nu vet Du hur det ser ut bakifrån när Du är ute och "hojar" i vintern!!


Här laddar vi för ett nytt snöoväder, behagligare temperatur ikväll från drygt minus 20 imorse till ca minus 6 just nu, vet inte vilket jag föredrar, rikligt snöfall eller minus 20?!
Men stackars min bil som nu fått stå ute i snart tre dygn "utan bakdel", en lackskada på stötfångaren skall åtgärdas.
Tror den blir mycket glad när den får komma hem och njuta i garagevärmen imorgon kväll;)
Ha det så gott!
annette

13 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tack för den trevliga bilden,(med ett leende på läpparna)inte såå trevligt väder,hoppas att vi inte lämnar på ålands hav eller någonting liknande,ha det så bra,Nette

Anonym sa...

Vilket väder vi har! Här frös varmvattnet i köket i morse så nu får vi diska i tvättstugan(tjolahopp tjolahej) kanske ska vi flytta in där och äta middag så kanske barnen kan sortera strumpor samtidigt;)

Kraaaam Tott

heavenandearth sa...

Haha!
Ja, det ska bli härligt med min lilla valpis!
Allt e bra annars! Känner mig kanske lite stressad med att röja o fixa iordning inför helgen..men det ger sig nog!

Såna där kort e roliga att ta!
Med lysen som bildar roliga mönster!
Jag tog flera ifrån bilen när vi for genom Göteborg sist på natten! Det blir rätt häftigt!

Antar att det snöar hos er nu..för här har det hållit på en stund.. Lite försiktigt..men dock..jag får allt borsta av bilen för jag måste iväg till affären o handla lite mjölk! Bläää!!

Sköt om dig!
Kramisar! Iréne

Della sa...

Det är lite Fantomen över mig, eller hur??!! Som en blixt liksom. :-)
I morse var det bistert att cykla, men jag packade in mig ordentligt. Jag räknade till 19 klädesplagg, lite av rekord.
Är du i stan imorgon också?

Pumita sa...

Hehe, Superman tänkte jag... men det var ju Della-superkvinna. ;)

Viola sa...

Tack och lov säger jag för att gradstocken har klättrat uppåt, nu hoppas jag att man får ha vatten i ledningarna igen oh att det blir en mera normal vinter, hoppas dagen din varit bra utan missöden...min började ju inte så vidare, ha en skön kväll,

KRAM

Jane sa...

Festlig bild :)Här är det fortfarande över 15 grader kallt men jättevackert med all frost. Jag är ledig i morgon så jag hoppas att jag hinner med att fota lite.
Hundstackarn ligger mest och sover med en tratt på huvudet. Han försökte tappert leka en sväng, terrier som han är ;) men orkade inte så mycket.
Må gott!

Elisabeth sa...

Kan det vara en cyklist i snöoväder?
Vi har också fått en sänkning av temperaturen. Vet inte vilket som är bäst?
Mest glad är jag att inte vattnet i ladugården frusit, trots nästan 20 minus de senaste dagarna.
Det gäller att se det positiva!
:-D
Ha det gott!

Della sa...

Vad skönt med ledigt!
Jag jobbar hemifrån idag så jag slipper forcera snön. Det har kommit en del under natten ser jag.

AnnaKK sa...

Hjulens Hjältar, säger jag bara! :-D Vet inte vad som skulle få mej att ge mej ut på cykel mitt i vintern... Fick nog av sånt som barn, när jag cyklade till och från skolan mest varje dag... Fy vad det kunde vara KALLT - och sånt där "mjäk" som vantar, mössa, halsduk, långkallingar... Det skulle man ju INTE ha på sej! 8-X Hur dum fick man egentligen bara vara!? Hm... <:-)

Hoppas det är som en ny bil du får hem!! :-) Kan tänka mej att den har längtat efter sitt garage!

Inger Maryissa sa...

Kul foto !
Oj...det ser verkligen kämpigt ut att cykla i denna kyla och väder
Själv skulla jag aldrig våga det...
och vilka temperaturskillnader där..!
tänk att vädret inte kan vara lite mera lagomt :-)
Ha det så gott själv
kram

Ragnvi sa...

Morning! Alltid lika skönt att hitta ett inlägg hos dig! Dina jobbarresor oroar mig! Hör ju o läser o ser....
Cykla mitt i vintern?! Never!!
Kramen!
Ragnvi

Paula sa...

Hej! Jag beundrar dem som törs ge sig ut med cykeln och halka omkring på vintern, men vad jag förstår så blir det allt vanligare, och nyttigt är det ju bara man har hjälm och bra lysen!
Ja vintern kom tidigt o sträng kyla har vi haft, idag var det riktigt behaglig temperatur på bara -13. Det är ganska påfrestande med under 20 nästan en vecka, t-.om djuren blir rastlösa då dom inte får sina vanliga långpromenader. Tack för alla fina foton och trevlig andra advent/Kramen