tisdag 14 december 2010

Jag har mött Tomten idag;)

Kommer och går i Kolmården, helt plötsligt så tycker jag mej se något rött långt fram på vägen!
Och visst är det Tomten som jag stött på redan nu, ser ut att inte vilja se åt mitt håll!

Och så är det, talar om att han skäms för att han tjuvstartat och gömmer sitt ansikte!

Han förklarar för mej att det är så mycket snö att pulsa i här i Östergötland så dom klappar som redan är klara, håller han och Tomtenissarna nu på att lägga i tomtedepåer lite närmare hemmen.

Vi kommer inte att hinna med alla annars talar han om, jag förstår precis eftersom jag själv pulsat fram på oplogade vägar med snö upp över knäna.

Lovade att inte visa ansiktet på Tomten, och Ni måste liksom jag lova att inte avslöja för alla snälla barn att Tomten och Tomtenissarna redan startat årets resa. Tomten traskade vidare i den djupa snön, bjöd in honom att komma för att få lite julegröt när /om han får en stund över. Det ville han gärna göra om den serverades varm, för han var lite trött på all kall gröt som stod ute i snön när han kom med julklapparna:)

Snipp, snapp, snut och så var den sagan slut;)

Och sagan för min del är oxå över nu, börjar jobba imorgon!!

Ha det så gott!

annette

12 kommentarer:

Ragnvi sa...

Bästaste julsagan på länge! Och en sån fin tomte!!!

Jag glömde förra gången...nej vi kör inte lotteriet på alla paketen, det är två var som gäller! (Fast så klart har jag köpt lite till, fniss!)
Kramen igen!
Ragnvi

Nette Cecilia sa...

Var det sagotanten som var ute på runda,tror nog att tomten blev trött av all snö ,kanske behövde han bärhjälp ,kram ,Nette

Della sa...

Vad jättegulligt!
Kör han Sörmland också?

AnnaKK sa...

Ha-Ha! Så SÖT!!! Både sagan och tomten! :-)

Njut nu av dina sista lediga timmar, innan det blir dags att slita hund igen i morgon... Snart är det helg igen!! :-)

Inger sa...

Hoppsan vilken fin tomte du träffade på,,söt saga...och otroligt fina bilder..du är som sagt superduktig,,,
kramen,

Jane sa...

Jasså, det är där han håller till :) Undrar just om han har tid att svänga förbi lite mer norrut... Han var riktigt gullig (smicker brukar hjälpa)
Nu är det verkligen nedräkning som gäller, ledig fredag (komp)sedan är det bara må, ti och halva onsdag kvar att jobba - därpå följer ett efterlängtat jullov!!!
Hoppas du får lite ledigt i jul oxå!

Elisabeth sa...

Jättefint!
Underbar liten saga!
Å välkommen tillbaka till den arbetande skaran av folket!
Själv ska jag försöka få till en ledig dag.
Mitt första försök misslyckades ju!
Ska sattsa seriöst på torsdagen.

Anonym sa...

Hoppsan, honom har jag inte sett...men så har jag ju inte varit särskilt snäll heller*fniss*

Kram Tott

heavenandearth sa...

Åhh, vad gulligt!
Vilka härliga bilder o vilken fin tomte!
Hoppas han kom för lite gröt sen o att ni hade en trevlig stund!

Stor Kram till dig!
Iréne

Inger Maryissa sa...

Hej från mig som nu skaffat en ny dator...och så sakta håller på att komma igång som vanligt igen

Så ljuvliga vinterbilder du visar oss här och med den så söta tomten
kram

Viola sa...

Tänk vilken lycka att möta honom , han bor ju nära mig i Kolmårdenskogarna...:-) ha det på jobbet...snart lite ledighet igen, kramen

fotopunktMis sa...

Va bra att du hittade Tomten där ute i skogen..förstår att han och nissarna har det jättetufft nu med så mycket snö..men att dom gör allt för att klapparna ska va framme i tid..fnissfniss från Maria