fredag 31 december 2010

Hej ;) Gott Nytt År!

Hej kan jag ju alltid börja med, för hej till alla kära bloggvänner vill jag verkligen säga efter en liten paus.
Pausen beror givetvis på något, orsaken till det vill jag inte gå in på närmare här.
En bidragande orsak kan jag tala om och det är jag i ett nötskal, köpte en ny extern hårddisk till jul för att spara alla bilder på, och jag borde ju vid det här laget lärt mej att läsa allt, även det finstilta, men se det gjorde jag inte, jag läste inget utan petade bara in ett par "tåtar"!!
Följderna blev att min interna hårddisk i princip raderades, och efter det har jag på kvällarna (jobbat alla mellandagar) suttit och plockat tillbaks allt!!!
Undrar om jag kommer ihåg den här händelsen till nästa gång, troligtvis inte;)


2010 plockade jag mina första tussilago den 24 april, sitter just och funderar på när jag får plocka dom första under 2011, troligtvis inte tidigare som det verkar.
Vi kanske kan rapportera våra första tussilago eller andra vårblommor till varandra, kan ju vara lite roligt att följa från norr till söder under 2011.
Nytt År, alltid lite eftertänksam vid den här tidpunkten på året och funderar på vart året tagit vägen och hur jag förvaltat tiden, kommer alltid fram till att jag skall förvalta året som kommer på ett bättre sätt, hoppas det håller 2011. Eller kanske snarare att jag hoppas jag finner lite mer lugn och harmoni, som gör att jag slipper känna av den stress som ju många av oss brottas med idag.
Fy så allvarligt det här blev!!
Gott Nytt År 2011!!
Kram till Er alla!
annette

12 kommentarer:

sasfoto sa...

Gott nytt år även till dig!
Ska försöka komma ihåg det där med tussilagobilden, även om det känns väldigt långt dit...
/SA

Della sa...

Gott nytt år och kram till dig med!
Vilket pill det blev för dig då bara för att du skulle vara fiffig och lägga bilder på en extern hårddisk. Jag tolkar det i alla fall som att du inte blivit av med bilder utan "bara" har fått peta tillbaka dem. Du har haft att göra med andra ord!
Jag har också lagt in 365-loggan idag och väntar på morgondagen för att se vad som blir första bilden. Jag har ingen plan.
Ha det bra! Vi hörs.

Jane sa...

Välkommen tillbaka, du är saknad :)
Kloka ord ... känns upplyftande med en tussilagobild och jag lovar, så fort jag ser tillstymmelse till en tussilago kommer jag meddela detta :))
Ha ett riktigt Gott Nytt År!
Kram!

BrittMarie sa...

Gott Nytt År! Nu väntar vi bara på tussilagotider, hästhovstider, snödropp, snösmältning, solsken... Ett nytt År 2011.
Kramar

Nette Cecilia sa...

Det blir alltid så allvarligt när man ska skiljas från någonting,tussilagomeddelande lär nog komma men när är en annan fråga,förresten på tal om olika ställen i landet har du besökt bloggen bringen blomster hon finns vid Lofoten där är det otroliga bilder ibland ,Gott nytt år från den andra Annette

Bosse sa...

Usch, sådant daturstrul är så jobbigt!
Jo jag känner också att jag vill lyckas med att ta tillvara 2011 lite bättre än detta året... Säkert inte en ovanlig önskan ;-)
Det där med första vårblommorna är skoj, bara det inte blir någon stress över det.
Gott Nytt År till dig med!
Kram från vinterskogen,
/ Bosse

Ninni sa...

Jag har saknat dig under veckan...Hoppas att du inte blev av med alla bilder för gott??? Det är ju en katastrof.
Jag har haft sönder externa hårddiskar tidigare så nu kör jag med två stycken. Men det är ett sjå det där att komma ihåg att kopiera. Jag fattar inte varför det ska behöva vara så gruvsamt varje gång.
Ska försöka lägga tussilagon på minnet men det är ju väldigt kort ;)
Jag tvekar och tvekar om 365-utmaningen men tills imorgon MÅSTE jag bestämma mig. Men det lutar åt att jag inte deltar...eller kanske deltar...Ja, du ser hur velig jag är.
Hoppas du får en riktigt skön nyårsafton och en fin start på det nya året. Attans vad fort de går!
Kramar Ninni

Inger Maryissa sa...

Oj...en så ljuvlig liten Tussilago...
och snart så...
kanske våren kommer tidigt nästa år...
ett år som börjar om några timmar...

Men vad trist det som hände med din externa hårddisk...

Ja, när ett år håller på att avslutas och ett nytt år börjar, det kommer ofta många tankar
Och vi får hoppas att detta nya år för med sig många bra saker och positiva förändringar

Önskar dig också ett riktigt GOTT NYTT År
och jätte-stora kramar

AnnaKK sa...

God fortsättning på det nya året! Hoppas verkligen du kan styra det åt de håll du önskar - det håller jag tummarna för! :-)

Och så vill jag gärna rapportera in en handfull gröna grässtrån som idag sticker upp invid väggen vid vår källaringång. Fantastiskt vad bara några timmars töväder faktiskt kan göra skillnad!? :-D

Externa hårddiskar är jättebra - men det dröjer i regel inte länge efter att man har skaffat sej en sån tills man börjar fundera på om man kanske behöver en extern hårddisk för att ha en kopia av det man har på den externa hårddisken... <:-) Hm!

Ha en riktigt SKÖN nyårsdag!! :-)

Pumita sa...

Du är saknad, ska du veta. Sänder dig en stor cyberkram och önskar att du får ett Underbart 2011! Det är du värd. :)

Blir också sugen på det här med 365 foton men jag vet inte om jag tar mig vatten över huvudet om jag hoppar på det. Ska fundera ett tag.

sinneskatten sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig

Elisabeth sa...

Jättegott Nytt år till dig med!!!
Klart vi ska rapportera när tussilagon behagar komma. Åhh vad jag längtade redan.
365 bilder på ett år... Jag tror jag gör det automatiskt. Men jag hänger nog på med det också. Vi får se hur det går!
Lycka till själv med det projektet! Jag ska följa med nyfikehet vad du hittar på.
Kram