lördag 27 november 2010

Visst får man väl det!?

Ja, i alla fall tycker jag att man får njuta av ljuvliga saffransbiscotti redan idag, dagen före 1:a Advent, det och risgrynsgröt är nog det jag uppskattar mest under den här perioden, ja glögg kan ju vara gott oxå förstås.
Frukosten imorgon blir risgrynsgröt och sedan saffransbiscotti till kaffet, om det finns några kvar då förstås;)

Önskar alla en fin 1:a Advent, verkar som nästan hela Sverige liksom vi redan fått en försmak av vinter och snö och det positiva är att det är betydligt ljusare och trevligare ute.
Efter veckan som varit så undrar jag bl.a hur många bussar som blåst/kört av vägarna här i Östergötland, som tur är har bussarna jag åkt med till och från Linköping hållit sig kvar på vägen. Fast lite otäcka resor har det allt varit när jag åkt med försenade dubbeldäckare, som legat i omkörningsfilen 90 % av resan!!
Ha det så bra !
annette

9 kommentarer:

Pumita sa...

Mmm, så gott! Hur dags är frukosten? Jag kan gåå eller åka skidor för att få smaka på den där skorpan. :p

annette sa...

Kan ta sen frukost så Du hinner hit, ta Du skridskor för isiga vägar finns det gott om och så ses vi vid 11-tiden kanske!?

Bosse sa...

Mmm, ser gott ut!
Och så helt underbart vackert du fotat dina godsaker. Ett härligt ljus i bilden :)
Jag tycker det är OK att räkna hela helgen som 1:a Advent!
Så man hinner med att mysa ;)

Så underbart fint adventsväder vi haft idag.
Har fotat vinterstämning i Söderköping under eftermiddagen.
Kram
/ Bosse

Anonym sa...

Åhh det där såg goda ut. Dags att baka några kanske?!!

Jodu nog var jag lite nervös på hemresan från G-by igår... speciellt då chaffisen pratade i mobil hela tiden...*hick*

Men vi kom hem ordentligt och idag har vi firat sonen med tårta och fajitas. Och vi tjuvstartade lite med advent då vi både tänt ljusstakar och druckit glögg:)

Kraaaaaaaaam Tott

Jane sa...

Åh, vad det såg gott ut! Fast ska jag erkänna så tar jag hellre glögg än risgrynsgröt - har lite svårt för den gröten ... det ska vara massor med socker och kanel om den ska slinka ned :)
När du berättar om din bussresa så kommer jag ihåg hur det var på vintrarna när vi bodde i Värmland. Jag pluggade i Karlstad och pendlade 12 mil varje dag - vintrarna var hemska ibland, ett under att man kom helskinnad hem!

Della sa...

Ser gott ut!
Har också halkat runt i buss några gånger i veckan som gått, men bara korta sträckor. Får se om det är cykelväder på måndag.

AnnaKK sa...

Hejsan!

Tro det eller ej, men jag HAR adventspyntat idag - och nu i kväll till och med tände vi första ljuset. Har haft besök av makens föräldrar. :-) Ätit lite gott och myst.

Av all utlovad snö idag har det ännu så länge inte blivit nånting alls, fast nu sent i kväll har det visst börjat yra omkring nåt litet vitt i luften igen... Så vi får väl se i morgonbitti hur det ser ut då.

Bakade en kladdkaka smaksatt med pepparkakskryddor innan idag, som vi smäckte i oss här innan. Riktigt mumsigt faktiskt! Men annars får julmaten och julkakorna (och även godiset) vänta ett tag till.

Ha en skön söndag!!! :-)

Ninni sa...

Usch nu skäms jag ;) Jag bakade saffransbullar redan igår och dem provsmakade vi redan igår. Ljusstakarna har vi tänt och också provsmakat glöggen...Här snöar det för fullt och då måste man trösta sig med både det ena och det andra.
Det hade blivit saffransbiscotti också om inte saffranet tagit slut. De ser verkligen läckra ut på fotot!
Stackare som ska sitta och vara rädd på bussen...åker du varje dag? Det blir långa dagar det...
Hoppas vädret blir bättre nästa vecka.
Njut av din goda adventsfrukost imorgon bitti!
Kram Ninni

Inger Maryissa sa...

Visst kan man njuta av saffransbiscotti när man vill...
och ja, risgrynsgröt är också jätte-gott.
och Julskinka och lutfisk.
Håller med om att det blivit bra mycket ljusare och trevligare med snön.
Fast trist att snöovädren och halkan ställt till med så mycket problem.
Önskar dig också en fin första Advent
kram