måndag 22 november 2010

Självstudier fortsätter!

En del byggnader i mitt favoritområde Industrilandskapet, är idealiska att busa med tycker jag och jag gör det gärna!
Här är den översta bilden helt oredigerad, Ni som känner mej anar nog vilken som är min favorit, japp det är nr två;) Där får jag känslan av att molnen istället är rök och så svarta och förorenade var säkert utsläppen i hela området en gång i tiden.


Måndagen gjord, borde inte skriva mer om det, fast jag börjar allvarligt fundera på om det är mej det är fel på som i huvudsak vill sluta mitt arbete enligt schemat!?
Har verkligen försökt att se och känna om jag har någon "gloria" på huvudet, men det har jag inte, så det är väl den som fattas!
Blir troligtvis inte mycket mer blogg under veckan så jag önskar Er en bra vecka!
annette

14 kommentarer:

Pumita sa...

Nej, det är inte dig det är fel på! Det är arbetslivet idag som börjar gå "överstyr" ordentligt. Önskar dig en trevlig vecka iaf och vi "ses" till helgen, antar jag. ;) Sköt om dig!

P.S. Snygga bilder!

Inger Maryissa sa...

Vilken så fin bild / header du har i bloggen.
Gotti-gottiga saker...
Fina bilder och ja, visst är det kul att leka med bilder.
och den andra blev verkligen intressant
kram

Jane sa...

mittenbilden blev min favorit - det är ju alldeles underbara kvarter att fotografera. Tur att man bevarat dem!
Ha en fortsatt trevlig vecka och hoppas ni inte får alltför mycket snö :)

AnnaKK sa...

Hejsan!

Andra fotot blir min favorit också - och det är ju bara så-å-å DU med den redigeringen!!! :-)

Börjar bli aningen avis på detta industrilandskap som du verkar ha typ runt hörnet, och som erbjuder så många fascinerande motiv. Skulle verkligen vara kul att strosa runt där nångång. :-)

Mindre kul låter det med arbetsbelastingen på ditt jobb... Och jag tror verkligen inte att det är dej det är fel på!! Nånting annat måste vara alldeles åt fanders i systemet!? :-I Andas djupt och lugnt, vännen... Det blir helg igen - om några dar... <:-)

Kramar!!!

Inger sa...

Jaa jättefina i vanlig ordning,,gillar även grönsakerna du har överst,,,
Ja arbetslivet idag är hårt,,glad jag inte är där...utan gjort mitt,,
Ha en fortsatt fin vecka,,kramen till dig,,

Viola sa...

Känner igen fenoment fårn läraryrket...tala om att ha ett kall..är så skönt att slippa dessa arbetstider, fisst jobbar jag som bara den men jag styr över min tid själv och det är guld värt...vad säger man iag då...uschaaan kanske..:0) här har det blåst nordan ett dygn och massor utav snö har vi fått..hej och hå, hoppas du får en dräglig vecka, kramen

Ragnvi sa...

Morning! Nummer två blev väldigt dramatiskt tycker jag! Precis som det kan vara att jobba åt Landstinget ibland...förstår om du blir less! Förra veckan var väl jag (sjuk o eländig) en av tre! sekreterare som jobbade i hela röntgen-Gävleborg...andra var sjuka och många var på medarbetardagar...men det gick det med!
Tycker mig sett o hört på nyheterna att vädret inte är det bästa hos dig nu...?
Kramen!
Ragnvi

UllaMona sa...

Det är absolut inte fel på Dig som vill sluta arbeta enl. schematiden...tänk att man jämt ska måsta jobba över grrrrrr de ringde från mitt jobb i går och undrade om jag kan sluta 19.00 istället för 12.30 på måndag, till saken hör att jag börjar 12.00 på fredag + journatt och slutar 22.00 lördagkväll och börjar om 12.00 på söndag + journatt...Jag sa NEJ Tack! Funderar allvarligt på att gå ner till 80% jag känner att jag blir sliten.
Hoppas att du får en bra vecka och vi "ses"
Kram
ops höll på att glömma...2:a bilden gillar jag mest!

Anonym sa...

Skickar en kram den här vägen oxå!

Kul lek med bilder, det är så häftigt att man kan förändra så med lite lek:)

Kramkram

Tott

PS. Nu är det discodags:)

BrittMarie sa...

Tråkigt att höra att de sliter på dig så där på jobbet igen! Hoppas du kan få lite avkoppling när du håller på med dina självstudier. Den svartvita bilden är riktigt fin!
Sköt om dig!

Bosse sa...

Är spännande hur mycket man kan påverka ett foto i efterhand med fotoredigering!
Ibland går saker att fixa till som gör det där sista med fotot. Lite så i din grafiskt svartvita bild här.
Jag tror de bevarat Industrilandskapet enbart åt oss fotointresserade, just för att det finns så oändligt med mysiga motiv där ;)

Då fick vi riktigt vinter igen med både snö och kyla, samt med helt nya mysiga scenarion av fotografiska motiv :)
Du som gillar svartvitt måste ju bara älska fotande denna årstiden, där det nästan blir S/V direkt i kameran.
Hälsar
/ Bosse

Elisabeth sa...

Oj, så läcker den sv/v bilden blev! Riktigt bra!
Blir så sugen själv på att leka, men just nu har jag inte den tiden alls...
Kanske i jul?

Anonym sa...

Hejsan:) Gillar bilderna med rosorna, me like:):) Kolla gärna in min blogg: blueeyeblue.blogg.se
MVH Amanda

Ninni sa...

Den är min favorit också. Så dramatisk den blev med molntussarna. Snyggt!
Det är absolut inget fel på dig. Klart man vill gå hem när arbetstiden är slut. Är det sjukdom eller är ni underbemannade? Hoppas det ordnar sig inom kort.
Kram Ninni