måndag 29 november 2010

Lite tufft för en del:)

Stod bakom ett hörn på väg hem igår och bevittnade hur tre "starka" män försökte få loss den röda bilen ur en meterdjup snödriva. Hur den hamnat där lite på "sniskan" missade jag, men vad jag inte missade var alla svordomar som uttalades;)
Till slut gav föraren i den ljusa bilen upp och backade, sedan stack dom övriga oxå och bilen stod kvar och blockerade hela gatan.
Tidigt imorse när jag gick genom stan till bussen, så var den i alla fall borta!

Friskt ute med ca 8-10 minusgrader och lite blåst, fast jag föredrar ändå snön och kylan framför mörkret och blasket, varma kläder har jag!

Ta det lugnt i trafiken, och ha en bra fortsättning på veckan!

annette

15 kommentarer:

BrittMarie sa...

Ja, det är tufft för chaufförerna i snön. På vägen till jobbet i morse såg jag en buss, som hamnat på tvären i en backe. Det var full aktivitet med traktor och rep. Resenärerna stod upp och undrade hur det skulle sluta. Själv är jag lyckligt lottad som kan gå till jobbet. Ja, jag vet det är bra för mig som ätit för mycket tårta :)
Kram

Della sa...

Ja ta det lugnt du också!
Jag ska premiärcykla med de nya dubbdäcken imorgon bitti har jag tänkt mig. Ska bli spännande!

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

Här upp i "nord" har vi nästan ingen snö, lite "mjäll" på gräsmattan är allt.

Men det är ganska kallt -18° i morse, man kan hålla sej för skratt,
å andra sidan så är det ju myggfritt...

Ha de bra.

Hasse A

Anonym sa...

Här vare postbilen som körde i diket strax innan vi skulle på utvecklingssamtal...

Själva avstod vi från att åka till Linghem igår pga vädret...man vill gärna komma dit och tillbaka utan missöden! Och det gick knappt att ta sig ur byn igår då de inte plogat!

Kramkram
Tott

Jane sa...

Jo, visst är det friskt ute ;) Vi har nog lite samma väder ... i morse var det 10 grader kallt och riktig snörök på vägen. Som tur var tog alla det lugnt men det dröjer nog inte länge förrän de flesta börjar känna sig säkra i halkan och tar större risker. Dottern ska köra upp nästa måndag och vi måste träna lite varje dag nu - inte så kul i det här vädret ...

heavenandearth sa...

Hej gumman!

Vad massa snö ni fått!!
Här har inte alls kommit lika mycket!
Jag hoppas jag slipper råka ut för såna där äventyr i vintervädret!

Ikväll stod det en vacker hjort på vägen när jag åkte in till stan! Jag körde bara 45 så jag hann stanna!

Var rädd om dig, vännen!
Kram! Iréne

Inger sa...

Ja fy för att vara ute i dessa snöoväder. Skönt att slippa stressa iväg när jag ser hur snökaos utanför fönstret, men visst kan det vara fint med snö, hellre det än regn och gråväder,,
Bra bilder du fått på kaoset..
kramen,,

Elisabeth sa...

OJ, vad flitig du har varit med kameran! Nu blir jag glad, för du som inte tyckte det fanns något att plåta i mörkret, har ju fått massor av superfina bilder!!!

Och den röda bilen, nutidsdokumentation av bästa slag.

Ha en riktigt bra tisdag!

Ragnvi sa...

Morning! Isch...vinter, snö o bilar....inget jag gillar! Skulle önska jag kunde promenera till jobbet! Och som du, tvingas åka dubbeldäckare på glashala vägar, tvi vale!
Gillar dina foton så mycket bättre! Industrilandskapet här nedan är jättefint!
Kramen!
Ragnvi

Inger Maryissa sa...

Jo, det har varit en hel del kaos p.g.a snön och halkan lite varstans.
Och kan tänka mig männen med bilen hade ett jobb... och med svordomar :-)
Här i Stockholm är det också ca. 10 minusgrader, och tydligen kan det bli kallare...
Det är ovanligt kallt för den här tiden av året.
Men precis som du föredrar jag snö och kyla framför slask och blask.
Ha det så gott
kram

Viola sa...

Tycker vi har fåttt så vi klarar oss, snön är okej men kylan, den gillar jag inte..vad roligt att du ser förändringen med mian bilder, ingen ny kamera men lärt mig att trixa och fixa med bilderna..vill ha en mera "gammal stuk" på dem..himla roligt att testa olika lösningar, bor ju en bildlärarei mig och detta är ju oxå ett slags skapande..:0) ha de i kylan, kramen

Carola sa...

Min son och jag sitter här och tittar på alla dina snö-bilder. Han älskar snö, men vi har inte så mycket av det på Bahamas. Tack för det :)

Della sa...

Hur går det med bussåkandet? Tur att du inte satt på tåget igår i alla fall.
Jag började göra en sådan där kalender med ett paket för varje dag (med choklad i, mums) för jättelänge sedan, så jag har kravet på mig att fixa det varje december nu. Kul när det är klart, om man säger så...

Ragnvi sa...

Isch...tycker jag mest varje dag nu hör o ser om väderleken o trafiken i Norrköpingstrakten! Hur har du det?!
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Det är aldrig fel att ha en rejäl traktor i bakfickan! ;-)

Tusen tack för deltagande kommentarer, Annette! :-) Det gick väldigt hastigt med makens mormor, men med tanke på att hon var 90 år och ganska skröplig, var det ju ändå inte alldeles oväntat. Men det kommer lika väl alltid som en obehaglig överraskning, när det händer - döden blir man aldrig vän med!? :-(