torsdag 11 november 2010

Jo, jag gjorde ett inlägg igår;)

Jo, jag gjorde faktiskt ett "djupt" inlägg igår, men efter en stund så försvann både delar av text och två bilder, så då tog jag resolut bort inlägget!
Idag är jag inte riktigt lika "djup" i tankarna så då kan jag tala om att så här fint med nyis på bäckar, i kvarliggande båtar och sol på hus och träd som det var i söndags är det inte nu.
Snöblask som enbart ställt till med halka och trafiksvårigheter har vi begåvats med under veckan, grått och trist är det oxå!

I det här lilla torpet har jag tidigare tillbringat många underbara somrar, vår och höstperioder. En sak jag blivit klar över under dom senaste veckorna som gått mycket i funderingarnas tecken, är att jag vill kunna bo i något liknande året runt.
Inom en inte alltför avlägsen tidsperiod skall jag på något sätt se till att det blir så!
Kommer att innan söndag ha besökt alla Er andra och tittat på alla bilder och läsa allt Ni skrivit, nu får det bli lite ordning på torpet!!

Ha det så gott!

annette

19 kommentarer:

heavenandearth sa...

Hej gumman!
Va bra att jag fick veta det! ;-)
Funderade på om det bara var hos mig som det inte fanns!!

Vackra bilder!
Jadu, ibland drabbas man av såna där djupfunderingar... Jag tror det är bra..det ger liksom en skjuts framår på nåt sätt..även om man kanske inte kommer framåt direkt, så bygger man en grund för att göra det..
Oj, det där blev invecklat.. ;-)
Ofta kommer sånt vid vägsköl i livet o kanske är det ett sånt du står i just nu... angående boendet...

Jag hoppas verkligen att du ska få det du önskar!!

Stor o Varm StyrkeKram!
Iréne

fotopunktMis sa...

För c:a 3 år sedan hade jag samma funderingar om hur livet skulle vara i fortsättningen...så katterna o jag tog vårt pick o pack o flyttade ut till Sennan..ingen affär..inte ens en liten kiosk..men 200 meter till bussen...som faktiskt går en gång i timmen..har inte ångrat mej en sekund...så fortsätt du att fundera på ett positivt boende
Ha det så gått...Maria
PS märkte också av ditt borttrillade inlägg DS

Ninni sa...

Åh vilket fint torp! Jag förstår mycket väl att du vill bo så igen. Och du...du kommer säkert att genomföra det om det är vad du vill.
Man kan bara ångra det man inte gör eller hur?
Må så gott och lycka till med dina planer!
Kramar
Ninni

Anonym sa...

Jag håller ögonen öppna åt dig. Och om vi inte hittar nåt kan du ju alltid flytta in i röda rucklet*fniss*

Kraaaaaam
Tott

sasfoto sa...

Tror att jag hittat en för mig helt ny bildblogg och nyfiket har jag vandrat runt bland bilderna som finns här. Många bra och intressanta sådana!
Själv häckar jag på andra sidan sjön, mitt emot Omberg. Hakar gärna på och följer din blogg.
Hälsningar/SA

BrittMarie sa...

Så spännande det låter med dina torpfunderingar. Du får hålla ögonen öppna, så kanske det rätta stället dyker upp. Nog känns det ibland som om man skulle vilja ha lite förändring, på ett eller annat sätt. Då är det ju bra om man kan förverkliga sina drömmar också. Jag "hejar" på dig!
Ha en riktigt bra helg nu

Jane sa...

Ja, det är ju drömmen att få bo så där! Hoppas du hittar ett mysigt ställe - eller rättare sagt - det kommer att hitta dig :)
Må så gott!

enn-08-i-exil sa...

Morrn Annette.

"Tillbaka till rötterna"

För att använda en brottningsterm,
jag tror att du var nästen nere i
"brygga", men du lyckades vrida dej undan....
Det är alltid en uppförsbacke innan det kommer en nedförsbacke...

Fortsätt att drömma om framtiden,
då finns det i alla fall hopp...

Ha de bra.

Hasse A

Klä dej varmt, gå ut, ta massor med bilder....

Anette sa...

Jag undrade just vad som hänt med det inlägget.....
Jo, visst funderar på "allt" emellanåt. Förstår precis.
Vi tittar också efter ett hus på landet.........dyker rätt hus upp så kanske vi slår till. Fast egentligen kan det få dröja fem år så lill-killen blir lite större.

Lycka till med "allt". Kram Anette

Inger Maryissa sa...

Så mysiga och fina bilder.
Här har det också varit snöblaskt och trist väder som ställde till med en hel del problem
Och som jag hörde på nyheterna idag, så väntar mera nederbörd...
Hoppas det inte blir likadant.
Föredrar då köldgrader och "torrare" snö..

Så mysigt torpet ser ut där du tillbringat många fina tider.
och håller tummarna för att din dröm kan bli verklighet.
Kram

Synnøve. sa...

Hej på dig.
Ibland har man sina stunder. Ibland korta ibland långa.
Men det som är det viktiga är ju att man har dom.

Jag förstår att du vill flytta ut på landet till ett litet torp.
Det är så skönt att bo så.
En dag finner du din pärla du med.
Önskar dig lycka till i letandet.

Vackra bilder som vanligt.
Den rosen du fotat, sen gjort svartvit gillade jag verkligen.
Så vacker.

Ha det så gott nu, hoppas du inte får så mycket snö.
Här snöar och blåser det.
Men jag säger ÄNTLIGEN hihi.
Ha det gott.
Kramar från mig.

Della sa...

Vad roligt med ett sådant projekt! Och vilka fina bilder.

Inger sa...

jaha, jag anade att det var lite fel igår,.,
jättefina höstvinterbilder du visar..Ja vad mysigt att kunna bo på landet i lite älde hus,,,bara det inte är allt för långt bort,,om man ska pendla,,,
Det är nog lite livskvalité att kunna bo så..
Ha det så gott,,,,kramen,,

Jane sa...

Hej igen :)
Om jag inte var med på 365 bilder tror jag att det inte skulle bli så mycket gjort på bloggen - den skulle iaf inte prioriteras. Det är också, som du säger, bra med lite utmaning och jag har nog lärt mig en hel del under tiden ... även av er andra kompisar :) (och sen är det ju så kul att få lite kommentarer) :))
Jag har faktiskt redan anmält mig till nästa års "365", ha ha ...
Må så gott och ha en skön helg!

Herta sa...

Torpet påminer ej om torpet mina föräldrar hyrde på årsbasis flera år när jag var barn. Jag trivdes bra där. Du vet röd stuga ed vajande sädesfält för vinden och granskogen bredvid.

Bosse sa...

Tråkigt när inlägg man lagt ned tid på bara försvinner så där!

Fint torp du har minnen ifrån dina yngre somrar! Ett äldre torp som ligger så luftigt och lite öppet men ändå med skogen precis intill är bara så lockande!
Förstår verkligen att du är sugen på att kunna bo så året runt!
Som du sett hos mig har jag också haft torpfunderingar under hösten och känner ett sådant sug efter det.
Ska ju då ligga med fin skogsnatur omkring men ändå samtidigt så pass öppet att jag kunde ha solvärmen (vakuumsolpaneler) som hjälper till med uppvärmningen.
Också någon vedkamin, bara så mys, samt någon form av vedspisliknande så man kan klara strömavbrott...

Ja du får väl fixa "lite ordning på torpet" nu *skrattar*

Detta kunde vi säkert bytt mycket tankar kring, det här med torpliv ute i skogen...

Önskar dig en skön helg!
Kram / Bosse

Pumita sa...

Det ser ut som en perfekt plats för funderingar när man behöver reflektera över livet och tillvaron. Ninni sa något väldigt klokt här ovan: man ångrar bara det man inte gör. Eller kinesen som skrev för länge sedan: "Om man inte tar första steget blir man stående på ett ben för resten av livet." Och hur kul är det?! ;) Önskar dig allt gott och en trevlig helg förstås!

anne sa...

Ett sådant torp skulle jag också kunna tänka mig att bo i, men vi har bott i ett tillbyggt soldattorp som var delvis vedeldat, med iskalla golv på vintrarna och vatten som kunde frysa om man inte passade på temperaturen i källaren. Otroligt charmigt boende och på somrarna underbart, men idag är jag glad över bergvärmen och de stora ytorna vi har i vårt nuvarande hus, som också ligger på landet.

Jag hittade hit via din kommentar hos min bloggkompis Herta! :)

AnnaKK sa...

Låter både spännande och mysigt! :-) Och det är BRA att ha drömmar och visioner - man kan inte bara förlita sej på att slumpen styr en rätt här i tillvaron. Ibland måste man absolut själv gripa in och påverka ödet lite grann! :-) Gå på magkänslan!!