fredag 8 oktober 2010

Vad kan man mer önska sig!?

Ja, just nu känns den frågan aktuell!
Fredag, jag har jobbat i min stad, flexledig ett par timmar, solen visar sig efter 1,5 dygns regn. Promenerar hem genom city går in i affärer och tittar på kläder, hittar lite nya saker direkt. Fortsätter promenaden hemåt och går förbi ett kastanjeträd där jag precis som andra år plockar med mej en massa kastanjer hem för att ha som lite höstdekoration, nu skall det lagas lite god fisksoppa, och tänk det är fortfarande ljust ute!!


Ha det så gott!
annette

10 kommentarer:

Della sa...

Perfekt, eller hur!
Och jag har semester. :)

annette sa...

Ännu bättre;)

Anonym sa...

Positivt! Själv somnade jag i soffan. Maken är ute och dricker öl och barnen ser på disney.

Hemgjord pizza och läsk till middag. Sen blir det chips till fredagsmys.

Kram Tott

Viola sa...

Låter gott med fisksoppa, här blev det kyckling som jag äter ofta och gärna..vad skönt att få jobba i hemstaden....märks på plånboken att man inte längre bor i stan...frestelserna fanns ju när man tog sig hemåt gm city, ha en skön kväll, kramen

Jane sa...

Låter som en bra avslutning på veckan. Själv har jag gjort äppelpaj på mina sista äpplen och tänker ta en myskväll i soffan och mumsa :))
Ha det bra!

Della sa...

På söndag är det dags. :)

Pumita sa...

Låter som en perfekt början på helgen! Härlig bild också. :)

Inger Maryissa sa...

Ja, nu är det fredag igen...vad dagarna och veckorna springer iväg...
Härliga bilder på kastanjerna.
och de kan vara så otroligt fina och som prydnader.
Ha en fin helg
kram

Ragnvi sa...

Morning! Vilken härlig bild!
Så skönt att läsa att du fick njuta lite av dagsljuset!
Hoppas att strulet hos mig har rättat till sig...för bilder, det lägger jag ju ut många, fniss!
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Där fick du till det perfekta "receptet" på fredagseftermiddagar, Annette! :-D Så härligt och mysigt!!

Hoppas helgen fortsätter minst lika fint!? :-)

Kramar!!