tisdag 19 oktober 2010

Trädstammar från Bokskogen

Här i Östergötland har vi inte så mycket av den vackra bokskogen, men på Omberg som har ett alldeles eget klimat på grund av Vättern, så finns det stora områden med dessa vackra träd.
Ibland blir jag som i det här fallet mer imponerad av trädens stammar än av lövverket, så enormt vackra stammar och väldigt mycket olika former, färgtoner och imponerande storlekar.


Tisdagen gjord, blev en bra dag, nu är det bara att se fram emot natten mot torsdag (INTE) då det hotas med ca 10 cm snö här i trakterna!

Ha det gott!

annette

11 kommentarer:

heavenandearth sa...

Hallojsan!Bild nr3 är helt superhäftig! Vilket ljus du fått in! Stammen är helt sanslös!Vi såg o fotade en hel del stora träd i Skottland.. Jag tyckte det var svårt att fånga känslan av HUR stora de egentligen är! Men jag tycker du har lyckats!Det där med snön..Nee.. det blir nog mest bara blask! Jag vägrar!!!Ha det gött!Kramen! Iréne

Viola sa...

Hade jag ingen aningom...trodde dom bara fanns nere hos syrran...det är ett otroligt vackert träd..imorgon kommer första snön till oss..redan..man tror inte det är sant så jag hoppas verkligen jag kommer iväg, ha en skön kväll, kram

Pumita sa...

Snöööö?! Hemska tanke. :(

Anonym sa...

växtkraft på riktigt!

Kram Tott

Elisabeth sa...

Så vackert det är med bokskog!!!
Du har fångat dem jättefint också!
Jag har två rödbokar i min trädgård, men skulle önska många fler i skogen!

Ragnvi sa...

Morning! Eftersom vi inte har den sortens träd här i Hälsingland så njuter jag av att få se dom! Riktiga kramarträd!
Jo...kattan har flyttat in i sovrummet hon också nu, är väl höst åt henne...hunden hon bor ju där jämt! Men dom får inte ligga i min säng på nätterna, dom trängs då med maken, fniss!
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Ja, man kan ju inte riktigt föreställa sej hur gamla vissa träd är - och att de dessutom har vuxit på samma plats i alla dessa år! Tänk vilka förändringar runtomkring sej många av dem måste ha varit med om - såna där 1000-åriga ekar i odlingslandskap tex... Än har det hängts lata trälar i dem och än har de fått lyssna till hur någon trädgranne har huggts ner... Först med handsåg och nu med maskin. Visst svindlar det en aning!? 8-)

fotopunktMis sa...

Vikka Bamsingar du visar..brukar alltid gå och leta efter ansikten eller annat som framträder på dessa fantastiska träd..ha det..Maria

Synnøve. sa...

Bokskogar är nått speciellt.
Det är vackra träd.
Där skulle man kunna gå länge.

Här är det varnat för snö under morgondagen. Får väl se om de har rätt.
Kramen.

Inger Maryissa sa...

Jätte-fina bilder
och vilka så spännande träd det finns, och en del kan bli riktigt gamla.
Bredvid där mamma bodde fanns en fin bokskog,
och det var så mysigt att promenera där.
Ja, nu är det bara att vänta på den utlovade snön ;-)
kram

Paula sa...

Fantastiskt majestätiska träd som du visar upp! Jag älskar träd, framför allt lövträd för vi har så lite såna, barrskogarna brer ut sig som du vet. Men, jag njuter trots att vi inte fått snö ännu, frosten ligger kvar hela dagarna och det är garanterat myggfritt att traska i skogen. Kylan nyper i kinderna och man känner sig så genomvädrad då man kommer in, hihi
En liten fotosvacka har drabbat dig, jag tror lusten snart är tillbaka, men visst blir man frustrerad om viljan till att lära finns men inte tiden!
Kram från pörtet