lördag 2 oktober 2010

Så här kan man ju oxå redigera bilder!

Efter att jag röjt här hemma hela förmiddagen och bl.a tömt balkongen på alla blommor så kändes det lite tomt och fattigt, men då blev jag inspirerad av Ninni att gå ut och leta kvarvarande blommor i "min" trädgård.
Hittade en del, bestämde mej för att leta efter starka höstfärger och det fann jag ganska så snart, blev riktigt glad av att se allt det vackra som fanns kvar att njuta av!

Sedan har jag lekt lite med bilderna, väldigt roligt och så här blev det idag.

Det går ju oxå att beskära på lite olika sätt, roligt att se hur olika bilderna blir!

Hoppas kunna kommentera lite mer hos Er andra imorgon, idag har "axeln" jobbat
mer än vad den borde göra!
Önskar alla en skön lördagskväll!

annette

7 kommentarer:

Ninni sa...

De är väldigt läckra Ricinblommorna. Har du sett fröna? Så snygga, men ytterst giftiga.
Måste jag välja en favorit av dina fina foton så blir det bild nummer två. Där ser man också de vackra, glansiga bladen.
I "min" trädgård har de grävt upp allt, t.om de här. Det är lite synd tycker jag.
Min balkong får stå som den gör med blommorna kvar till nästa helg. Jag har tänkt övervintra vår Clematis där men har inte tillräckligt med "klädsel" ännu. Möblerna har vi burit upp på vinden idag. Jag håller tummarna för att det inte hinner komma snö innan vi är hemma igen:)
Ha en skön vecka!
Kram Ninni

Pumita sa...

Så snyggt det blev! Så varma och fina färger. Önskar dig en trevlig fortsättning på helgen! :)

Anonym sa...

Kraaaaaaam Tott

fotopunktMis sa...

Vikken tur att Ninni hade skrivit Ricin..för minnet svek mej på växtens namn..läckra färger på växten..snyggtsnyggt med filter..
Ha det..Maria

Della sa...

Titta vad fint du har gjort. Visst är det kul att sitta och leka!

Inger Maryissa sa...

Så otroligt vackert, och vilka färger !
Kramar

AnnaKK sa...

Tjusig växt!! Och visst ska man leka med sina foton! Bara det där hur man väljer att beskära kan göra jätteskillnad från originalbilden till den färdiga "tavlan". :-)