tisdag 12 oktober 2010

Med eller utan brus!?

Testandet med s/v fortgår, nu är frågan om det blir bättre eller sämre av att lägga på lite extra "brus" i s/v bilder, vet just nu inte riktigt själv vad jag tycker, men det kanske jag vet imorgon;)
Den översta bilden är den som är "brusig" om någon undrar!


Nu skall "snabelkdraken" fram, enda kvällen under veckan jag hinner göra det (tråkiga) i någorlunda ljust tillstånd! Säger jag som envist vägrar att städa på helgerna;) Då det är ljust!!
Ha en bra fortsättning på veckan!
Vi hörs!
annette

9 kommentarer:

Ninni sa...

Det är lite olika beroende på bild tycker jag. Just med de här föredrar jag den utan brus. Svartvitt är verkligen effektfullt. Det var länge sedan jag gjorde något i sv/v kom jag just på...Kanske blir det något ikväll när det är fotboll på vår TV.
Undrar varför man tycker att det är så trist att städa?? Det är ju så skönt när det är fixat. Själv väntar jag nog till fredag då jag slutar tidigt. Jag har en förmåga att skjuta upp det :)
Kram Ninni
PS. Jodå, det finns en hel del Portugalbilder kvar :)

Viola sa...

Gillar verkligen svartvita bilder..blir kontraster i bilden på ett helt annat sätt,,,hoppas du var överens med snabeldraken, min har oxå fått varit framme en stund idag, ha de, kramen

Jane sa...

Håller med Ninni här ovan :) Just i det här fallet tycker jag bäst om den undre bilden. Min snabeldrake fick motionera igår - jag hade nämligen mina arbetskamrater hos mig i kväll - för planering av matte ... två sådana kvällar och vi får en ledig dag, inte illa :) Tre utvecklingssamtal avklarade, bara resten kvar ;)
Ha det gott!

Inger Maryissa sa...

Jätte-fina foton och svart-vita foton blir många gånger så speciella.
Fantastisk moln-himmel och det ser ganska dramatiskt ut.
Önskar dig också en fin fortsättning av veckan
kram

AnnaKK sa...

Go´morron!

Jodå, visst står det 2-0 till älgarna efter andra jaktdagen! ;-) Maken skulle egentligen jobba idag, men nu har han ändrat sej och ska jaga idag också! (Tur han har flexibla arbetstider...!)

När det gäller just det här fotot tycker jag det är bättre utan brus, för det är ett grafiskt motiv där man vill ha ledningarna så skarpt avtecknade mot himlen som möjligt. Även de vackra molnformationerna, tycker jag, vinner på att visas så skarpa som möjligt. :-)

Jag borde dammsuga varje dag, men gör inte alltid det. Men hunden drar in hur mycket grus och gräs och löv och pinnar som helst! Hm... <:-)

Ha en fin onsdag!! :-)

Ragnvi sa...

Morning! Den utan brus var bäst just nu tycker jag! Men fina båda två!
Ditte hälsar o tackar för pussen!
Kramen!
Ragnvi

Annica sa...

Städa...nej usch så trist! Vi försöker att städa i veckorna så vi ska slippa på helgerna. Men med 6 pers i familjen så blir det en repa eller två med snabeldraken både vardag och helg.

Snygga bilder. Me loooove svartvitt:)

Kram
Annica

AnnaKK sa...

Nä, inte 3-0 utan 2-1! ;-) Det blev en kalv idag. Så nu kan man se fram emot en liten köttbit iallafall - blir ju inte så mycket när det är många som ska dela på en kalv... Men det är ju fint kött iallafall! :-) Och kanske att det kan bli en stor älg också, men nu har maken dragit sej ur tillfälligt iallafall. Li-i-i-ite måste han ju jobba den här veckan också! <:-)

Nässelblom och choklad sa...

Åh vad du jobbar på flitigt med dina bilder och experimenterar. Jättekul att se och massor av snygga bilder! Egentligen är det rätt kul att städa men det gäller att ha tid och att inte känna att man måste. då blir det plötsligt väldigt trist...