söndag 10 oktober 2010

Inte riktigt med i tiden;)

Neej, jag är inte riktigt inne på att fota höstmotiv, har snöat in på s/v och håller även på och testar med olika iso-tal fram och tillbaka på kameran!
Med andra ord sagt, inte så många "lyckade" bilder från eftermiddagens soliga promenad i min närmiljö.
Bestämde mej för att i alla fall ha några höstliga bilder på bloggen, så det fick bli dom här!
Roligt och lärorikt är det i alla fall;)



Ser lite tufft ut jobbmässigt under veckan som kommer, tittar in när tid finns, fast efter den här helgen känns det i alla fall som om jag fyllt på med ny och frisk energi!

Ha det så gott!

annette

16 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

De två översta gillar jag mest. Snygga!

Kram Annica

PS. Bara jag som deletade kommentaren innan...blev lite tokigt

Pumita sa...

Med härliga skogspromenader i bagaget orkar vi ta oss an arbetsveckans prövningar, eller hur? Allt gott! :)

MOONLOVER´S sa...

Hejsan
Härliga höstbilder =)
Och tack för tanken i dag =)
Kram på dig

Photos by Storm sa...

Sista bilden var super. Nu är det grannt ute/Lis

BrittMarie sa...

Jag gillar verkligen höstfärger! Men visst vore det roligt att lära sig lite om ISO osv också. Lär du dig själv, eller går du på kurs?
Ha en bra vecka, trots mycket jobb

AnnaKK sa...

Jag brukar inte mickla så jättemycket med ISO:t, utan det handlar mest för min del om att ha så lågt sådant som möjligt samtidigt som slutartiden inte får bli för lång...

Men om man gillar att fota svartvitt så finns det ju all anledning att testa riktigt höga ISO-inställingar, och se om bruset som blir då kan tillföra bilden något. Lite grovkornigt och svartvitt brukar ju vara en bra komination. :-)

Härliga höstfoton du bjuder på - färgspraket är underbart dagar som den vi precis har haft!

Önskar dej en fin vecka, trots att det verkar som den kan bli kämpig - men snart är det helg igen, ska du se! :-)

Ninni sa...

Du fick ju ihop en hel radda lyckade bilder! Jättefina!
Nu längtar jag efter en ledig dag med sol här hemma också så att jag kan få lite fina höstbilder.
Vilka underbara färger det är ute nu. Vi såg det på hemvägen från Skavsta. Faktiskt tycker jag att mycket ändrats bara på den här veckan.
Det låter härligt att du fyllt på med energi under helgen. Det kan behövas inför arbetsveckan.
Ha det bra!
Kram Ninni

Jane sa...

När hösten visar så härliga färger som på dina bilder, då kan man faktiskt stå ut med den.
Ska försöka förbereda och hinna med 19 utvecklingssamtal före höstlovet, skönt att få dem gjorda snabbt :)
Ha det bra i veckan!

Förgätmigej ♥ sa...

Härliga bilder!
Stina

heavenandearth sa...

Halloj vännen!Vad skönt att du fått påfyllning av energi i helgen!Jag älskade dina sv/v bilder igår!! Speciellt den med landsvägen på!! Underbar!! Jag har två kameror jag använder o den stora systemkameran låter jag bara stå på automat!! Jag tar mig aldrig tid att leka o prova.. Dvs jag lär mig aldrig fota!! Kanske skulle ta en fotokurs?? :-)Tack för dina goa ord hos mig!Varm Kram!Iréne

Inger Maryissa sa...

Underbara foton och det med höstlöven är så otroligt vackert.
Hoppas att den kommande veckan inte blir alltför jobbigt.
Kram

Ragnvi sa...

Jisses vad med höstmotiv du fick till! Jag orkar inte lära mig nå nytt...jag kör på i samma gamla spår!
Som jag mådde igår igen så var jag nästan glad att dom kom på lördagen ändå...även om jag var yrslig o annat!
Kramen o ha en bra vecka!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Inte minstaste lilla gram älgkött har det blivit idag... :-I Så ett-noll till älgarna efter första dagen!

Jo, det där 50-millimeters objektivet är faktistk riktigt roligt att "leka" med. Har varit ute en hel del med det idag också. :-)

Viola sa...

Vilka otroliga bilder från dig...jag önskar mig en ny kamera utav tomten..hur jag nu ska kunna välja en i denna kameradjungel..har du några tips...kramen och ha en fin vecka

Inger sa...

Ja du har verkligen en fin höst i din närhet...Underbart fina bilder att vila ögonen på..
ha en bra vecka trots mycket jobb. kramen,

Paula sa...

Din dumma blogg vill inte ta emot mig, haha, men jag är envis o försöker igen!
Jag föredrar helt klart färgbilderna från min favoritårstid, för snart är den slut, obevekligen!
Men, här kan jag höra prasslet från löven och känna doften av förmultning i marken, och njuuta....en stund till!
Kramen