söndag 31 oktober 2010

Experiment pågår!

Vi fick en helt fantastisk eftermiddag idag, nästan som en vårdag och då vaknade både jag och leklusten igen;)
När jag sedan hittade lite rosor som stod i blom fortfarande, så spelade det ingen roll att jag var utan stativ och att det blåste en del, dom skulle bara förevigas med macroobjektivet!
Första bilden är inte så mycket bildbehandlad mer än aningens lite mer ljus på.

Bild nummer två har jag lagt lite struktur på, inget annat.


Och den tredje bilden blev förstås svart/vit, det blir nästan alla bilder numer, även om det som i det här fallet är en ros, testar för att lära!

Mitt eget val av favorit står mellan tvåan och trean, vore trevligt att få höra Er åsikt!
Ha en bra start på veckan som kommer!
annette

14 kommentarer:

Della sa...

Jag har alltid så svårt att välja mellan olika alternativ. All har ju sin fördel. Måste jag så väljer jag en av färgvarianterna här för de är så milda och fina.
Kul om lusten kommit tillbaka!

Inger sa...

Åhh så grant..vilken skön dag ni haft,,här har det varit grått och mulet, men varmt..
Jag tycker alla är bra, men väljer nog nr 2...
kramkramen,,

Pumita sa...

Kul att det har varit fint hos dig idag! :) Måste jag välja såå bliiir deeet - äsch, jag får blunda och peka! Det blir 2:an. Jag blundade inte. ;)

Ninni sa...

Du ser...lusten kommer fortare än man kan ana :) Kul! Jag har också svårt att bestämma mig för vilken som jag gillar mest av tvåan och trean...men kanske tvåan...
Vi har också haft en helt ljuvlig dag med sol och +11. Men mörkret kom tidigt förstås.
Kram Ninni

Ninni sa...

Och jag som tänkte ta med mig lilla kameran bara...Nu gör du mig osäker. Jag hinner ju fota ganska mycket på lunchen förstås...Ja, jag får se hur jag gör.
Ha en skön vecka!
Kram!

AnnaKK sa...

Svartvitt blir bra för min del - det är ju som begravningstider nästan, nu när man ska tvingas in i otäcka november... <:-) Fy, vad jag OGILLAR den månaden! Men jag ska göra vad jag kan för att hitta på ROLIGA saker varje dag, så går den förhoppningsvis snabbt förbi! :-)

Skoj att du har haft så fint väder, och att lusten till foto återkom!!!

BrittMarie sa...

Jag röstar på nummer två. Underbart fina rosa färger och fina droppar! Svartvita bilder kan vara fint på annat, men inte på blommor. Jag tycker blommor ska var färgglada. Många köper bara vita blommor, och hör här: En arbetskamrat till mig har en trädgård med BARA vita blommor. Allt annat rivs upp. Hemskt, tycker jag. Tur vi tycker olika.
Kram

Jane sa...

Tvåan, tvåan och tvåan ;)) Den är jättevacker!
Kul att "se" dig igen - hoppas du haft en lika strålande dag som jag. Solen värmde så man kunde nästan tro att det var sensommar.
Härligt med normaltid iaf - den passar mig mycket bättre!
Må så gott!

Inger Maryissa sa...

Oj....vilken underbar bild på Rosen !!
och så intressant du gjort med bilderna i bildbehandlingsprogrammet.
jag tycker tvåan blev så fin.
kram och önskar dig också en fin start på veckarn som kommer

Elisabeth sa...

Grupptryck... okay tvåan!
Skönt att du kommit igång lite igen!härligt när lusten finns.
Lek vidare, snart är det en mysig jul!

Ragnvi sa...

Morning! Släpp inte taget om lusten! Blir så glad när jag hittar inlägg hos dig!
Har svårt att välja...men blir nog nr 2...
Fniss...tack för raden om fötter o pimpsten!
Kramen!
Ragnvi

Viola sa...

Kände av de positiva vibbarna när jag bara hade läst några ord...nu är hon på g igen tänkte jag...:0) och jag föll för trean..men dom är vackra hela trion, kramen

Anonym sa...

Vackert:)

Kram Tott

Paula sa...

Heej, ros nummer ett är finast! Tycker jag, och då menar jag verkligen helt underbar med daggdroppar och färger o allt!
Vi (gubben o jag) har äntligen fått medicin på recept, ska hämtas ut imorrn, men något annat stöd eller rådgivning eller besök hos någon läkare eller sköterska står inte på programmet, dåligt tycker jag! Dom bad oss höra av oss om tre månader för att berätta hur det går...
Jaja, nu gäller det att livet går sin vanliga lunk så detta blir möjligt att genomföra.
Hoppas nu att din blogglust återkommer, november är för hemsk, men vi har så fina soliga dagar så man faktiskt blir riktigt glad och kan vistas utomhus. Nätterna är kalla. -10 inatt, men ack så vackert det är på morgonen
Kramen från pörtet