lördag 16 oktober 2010

Bilden ljuger;)

Japp, så är det!

Efter en dag med klarblå himmel och sol så borde det finnas en massa nya motiv på minneskortet, men det blev en totalt misslyckad fotodag idag.

Skulle ut skapligt och fota frost då det varit minus 4.1 grader under natten, plats ett jag kom till var helt full med människor som skulle på någon kattutställning, plats nr två var full med älgjägare och plats nummer tre blev för sent för frosten!

Så då åkte jag och förstörde pengar istället, sedan hem och lekte med bilder!

När jag lekt med en massa bilder på järnvägspår, så kom jag att tänka på gårdagens kaos här i Östergötland.

Sj ställde in ett 20-tal tåg, Östgötatrafikens pendeltåg stod still helt under ett par sena eftermiddagstimmar pga signalfel, precis dessa timmar när alla vill hem för att få en skön fredagskväll!

Kanske lika bra att montera bort alla spår och låta trafikanterna åka moppe längs banvallarna istället!

Att jag väljer en gammal moppe som går i 30 som eget önskemål, beror på att jag oftast får vara chaufför på bilresor och missar väldigt mycket som är värt att njuta av.

Tycker därför numer om att ta tåget ibland, men får jag inte åka tåg så kan jag tänka mej en gammal moppe att dra med längs banvallarna, tänk så mycket jag skulle hinna se och även kunna stanna och fota;)

Så därför hamnade bilden på mopedisten mitt bland tågspåren!

Långsökt? Ja, men det bjuder jag på!

Ha en skön lördagskväll!

annette

17 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

kanske kan en dressin vara något?!

Du och jag gapskrattandes någonstans längs tågspåren;)

Kram Annica

annette sa...

Ja, Du "tott", det skulle vara en upplevelse att minnas länge tror jag;) Tror förresten, det vet jag att det skulle bli!!

Kram på Dej!

UllaMona sa...

Annette, man förstör inte pengar man förbrukar dem;-)på saker man vill ha eller behöver.
Hoppas att det inte blir samma kaos med tåg och bussar i vinter som det blev i fjol...här lyser fortfarande snön med sin frånvaro och jag tror att ni har kallare än vi.
Min önskan är att det ska vara kallt -10 gr i minst en vecka innan snön kommer.
Jag har haft en innekurardag...är så vansinnigt trött...
Kram

Viola sa...

HAHA....det verkar vara ett säkrare kort...kanske åka moppe till L-ing istället..lika bra att dom skrotar SJ..fattar inte vad dom håller på med...blir ju bara värre och värre..

Ha en skön kväll, kramen

annette sa...

Ulla-Mona Tack! Det låter bättre med förbrukar;)

Viola, tänk Dej alla tusentals som pendlar här i länet med en varsin gammal moppe som går i 30;)

Jane sa...

När tekniken är så himla utvecklad undrar man ju faktiskt varför de aldrig får någon ordning på tågen! De kunde väl hitta på något liknande färjorna som går på "luftkuddar" - inga hjul att reparera och blir det mycket snö så kan tågen glida över den :))
Fast å andra sidan ... en moppe verkar helt ok oxå ;)

annette sa...

Jane, alldeles för enkel lösning, den klarar "snillena" inte av;)

Ninni sa...

:) Min första tanke var också dressin...
Vilken otur du hade med fotandet idag. Kanske går det bättre imorgon?
Men kanske blev något nyttigt eller roligt inhandlat?? Och sen fick du iallafall leka med bilder, det är ju bland det roligaste som finns...tycker jag.
Ha en skön söndag!
Kram Ninni

annette sa...

Ninni, nu är Ni två som är inne på dressin, det får bli det;)
Säkert ny chans imorgon! Nya platser bara.

Kram

Inger Maryissa sa...

Ja, idag har det varit underbart väder här också även om det är bra mycket kyligare nu.

oj, så intressant hur du lekt med bilder....toppen !!
Gillar din bild skarpt.

Jo, jag har hört om alla inställda tåg, vilket måste ha varit oerhört jobbigt för många människor.
och speciellt nu till helgen...

Och ja, man får nog se mycket om man åker moppe.
När man åker tåg får man också se en hel del,
såvida det inte är de snabbaste tågen.
Kommer ihåg när vi åkte tåg i min barndom på 50 och 60-talet,
och de gick inte så fort så man kunde se mycket av landskapen man åkte i.
Och jag tyckte det var så roligt.
Ha en fin helg
kram

BrittMarie sa...

Moppe eller dressin? Jo, det skulle nog gå lika bra vilket som. Mycket skulle man få se i alla fall. Åkte man förbi Västervik och fick se vårt halvrivna hus skulle man förstås fundera på vad vi "styr med". Jo nordanvinden har gått hårt åt brädorna. Vi byter en hel del av dem. Nya ska snart spikas upp, grundmålade så de klarar denna vinter. Till våren blir det målning av hela rasket. Man får ta lite i taget.

Synnøve. sa...

Det är kanske framtidens melodi det. Att pendla med moppe.
Gillar i alla fall din bild.
kramen.

AnnaKK sa...

Man kan ju cykla dressin på spåren - iallafall på nedlagda spår! Såna som de ju helst bryter upp numera, vilket jag kan tycka är lite synd. Fast banvallar blir ju säkert prima mopedvägar också - men på nåt vis tycker jag att mopparna kan hålla sej nån annan stans, eller åtminstone mupparna som kör mopparna. Särskilt de som är 13-16 år, för de verkar sällan vilja dela sina vägar med andra... Sist jag färdades på en gammal uppbruten banvall var nog sjutton när jag var ute och red tillsammans med en kompis som hade hästar - och kusarna drog iväg i fullaste sken! 8-X De tyckte förstås att det var jättekul att få sträcka ut i egen vildsint gallop - men jag har faktiskt inte satt mej på en häst sedan dess... <:-) Måste ha varit 10-12 år sen!? Det är nog dags att åtminstone ta en promenad på en banvall igen nu snart!! ;-)

Ha en fin söndag! :-)

Pumita sa...

Inte tyckte jag att det var så långsökt. Man får ta moppen när inte tåget går. Fast det blir lite kallt på vintern. :/

Vad jag har undrat över länge är VARFÖR man har problem med löv etc. Har inget minne av att det skulle ha varit så illa förr. Eller har jag förträngt?

UllaMona sa...

SV: Jag gillar verkligen inte att sitta inne...idag känns det mycket bättre så det blev en liten utflykt till fjälls...naturligtvis,-

Kram

ordverifiering: gadioder...varför känns det bekant????!

Della sa...

Vilken bild! Helhäftig!

Herta sa...

Nu har jag kollat en stund i Din blogg. Vilka härliga bilder Du har.