lördag 4 september 2010

Ofrivillig Bloggvila, plus höstkänsla!

Ja, jag har inte hållit mej undan frivilligt under veckan, utan fick en akut inflammation i högra axelns ledkapsel i måndags natt.
Ni som vet jag vad gjorde under 2009 med vänster arm, hoppas jag håller med mej om att det är en överansträngning pga detta, Ni andra hoppas jag tror allt annat än det doktorn tror.
Frozen shoulder är hans teori, det köper jag inte för då kommer det att hålla på i ca tre år av och till!
Jäkla massa piller under veckan och en spruta i axeln igår gör det möjligt att använda armen en stund. Kommer inte att göra fler inlägg innan semestern, detta för att inte sitta för länge vid datan för jag vill inte ha en semester fylld av värk och begränsningar.
Men i vilket fall som helst så tog jag en skogspromenad idag, även om vi har strålande sol från en klarblå himmel och varmt så gör hösten sig påmind ganska så ordentligt i naturen. Finns enstaka små blommor kvar, men annars så ser man tydliga spår av hösten både här och där.


Hoppas kunna kolla igenom hos Er andra under dom närmaste dagarna, men annars så hörs och ses vi efter den efterlängtade semestern till Parga.
"i epanénosi"
annette

30 kommentarer:

Della sa...

Sicken otur. Men det hänger säkert ihop med förra årets händelse. Ta det försiktigt nu så du är i fin form till semestern.

BrittMarie sa...

Jaså, jag som fått för mig att du redan åkt. Jättefina bilder du visar. Hoppas axeln blir bättre till du ska åka, så du kan njuta riktigt av semestern. Ha det riktigt bra!

Jane sa...

Hoppas du kan njuta av din semester!
Min f.d. man fick "frozen shoulder" - med akupunktur gick värken bort på 4 månader, kanske värt att pröva. (Han ville inte ta någon spruta eller tabletter).
Härliga höstbilder, de får mig att längta ut i skogen! Ha det gott!

Anonym sa...

Åh vilka härliga bilder!
SYns att hösten är här...och då brukar det bli en och en annan mustig höstgryta till middag, jag har dock annan svamp än den där pricka röda saken i min gryta;)

Kramkram
Tott

Pumita sa...

Så trist! Självklart ska du vila upp dig och ta det lugnt så att du är fit for fight till semestern. Det kommer att göra dig gott, som du har jobbat, din onda axel också hoppas jag. Sköt om dig och happy travelling!

P.S. Tack för fina bilder!

Ninni sa...

Stackare! Hoppas du kan vila bort det onda nu under ledigheten. Jag hoppas verkligen att din diagnos stämmer.
Visst är det höstkänning. Här är så kallt nattetid så jag har börjat använda fingervantar. Vissa träd börjar så smått gulna/rodna och luften är krispigt klar. Visst är det vackert! Vi har varit till ön och plockat undan lite inför vintern. Nu är det bara att ta upp båten och det gör vi senare.
Ha det så skönt på semestern!
Kram NInni

UllaMona sa...

Jag är säker på att din egen diagnos stämmer...man brukar känna sin egen kropp bäst själv.
Skönt för dig att vila under semestern, hoppas att du får fint väder...här kommer hösten med stormsteg...i morse fick jag skrapa bilrutan.
På måndag börjar älgjakten och DÅ är jag säker på att det blir varmt och soligt...när jag istället vill ha kyligt på morgontimmarna och bara lite sol...nåja skit samma..i år ska jag inte jaga älg!

Underbara höstbilder du bjuder på.
Kramar

Richie's 2ts Inspires sa...

Hej A!

Hoppas det går över. Men du måste vila. Alla är kvar iaf om dem vill följa dina spår.

Ta hand om dig och ta till vara dem timmarna att relaxa.

kramar...
/chubz C

AnnaKK sa...

Nämen... Vilken otur du har - nu igen! :-( Jag trodde faktiskt att det var en frivillig ploggpaus på grund av mycket att stå i och så där... Så synd att det INTE var det! Och så typiskt att sånt här slår till lagom till en inplanderad resa dessutom. Bara till att hoppas att axeln inte kommer att besvära dej allt för mycket då!!

Skogspromenaden tillsammans med kameran ser iallafall ut att ha varit helt underbar - jättehärliga höstfoton du bjuder på! :-)

Här vaknade vi förresten upp till höstens första nattfrost... Nu finns ingen återvändo - hösten ÄR här... Fast tack och lov ser det ut att bli en vacker och solig dag - har haft många såna i rad nu faktiskt, och det kan man väl behöva inför vad som kommer sen. Oktober och november... Hua!

En stor krya på dej-KRAM!!! :-) Och hoppas du kan hitta på nåt trevligt idag också som både du och axeln gillar.

Elisabeth sa...

Jättehärliga höstbilder Annette!

Men vad trist med din axel!!!
Nu får du allt ta hand om dig och "tina" den ordentligt på semestern!

Ha en riktigt go och lugn tripp till Parga!

Inger Maryissa sa...

Men vad jobbigt att du fått en inflammation i axeln.
Hoppas att det blir bättre snart och går över,
och speciellt nu när du snart ska på semester.
Håller tummarna hårt..

Ljuvliga foton du visar oss här.
Hösten är också en underbar tid och kan vara så otroligt vacker.
Kram

heavenandearth sa...

Isch, vad jobbigt vännen!
Hoppas du ska bli smärtfri till semestern iaf! Kanske kan va en bra idé att prova me akupunktur som Jane skrev..

Härliga bilder iaf!
Idag när jag fotade så tänkte jag på dig! Jag fotade gamla rostiga saker, häftiga gamla byggnader o trappor...

Vila upp dig nu o så hoppas jag att du får en underbar semester!!
Kraaaam!!
Iréne

Teuvo Vehkalahti sa...

Vacker bild på bloggen tråd, undrar om alla svampar ätas. Titta på bilderna Teuvo blogg. Norska flaggan har ökat blogissan i höga, Höja under svensk flagg och uppåt. Www.ttvehkalahti.blogspot.com Tack Teuvo Vehkalahti FINLAND

Ragnvi på jobbet sa...

Meen...hoppas verkligen piller o spruta gjorde dig lite bättre så att du kan njuta av semestern!!
Styrkekramar!
Ragnvi

Ting o Tankar sa...

Vilka vackra höstbilder.
Trist med axeln, krya på dig.

AnnaKK sa...

Go´kväll! :-)

Hur går det med axeln...? Hoppas den blir bättre och bättre!

Idag har jag hållt mej borta från bålgetingarna och istället varit ute på fågelskådning.

Ha en fin kväll! :-)

Inger sa...

Men så tråkigt med armen. Hoppas den blir bättre. Vilka underbart fina höstbilder du har tagit..
Ha en jättefin semesterresa.
kramen,

Viola sa...

Nääääääää....säger jag bara...är det dags nu igen...du har ju haft så det räcker, får hopps verkligen att hans teori inte stämmer, krya på dig, kramen

Synnøve. sa...

Hej.
Synd att axeln inte vill som du vill. Hoppas ju inte att doktorn har rätt utan det är din känsla som stämmer.

Ser du ska iväg på ferie igen.
Låter skönt det.
Hoppas nu att du får en knakande go ferie. Men kamera som får jobba hihi.
Kramen oss här.

Ninni sa...

Vad skönt att du är bättre!! Hoppas du får en riktigt skön semester och hittar massor av spännande motiv.
Njut av sol och värme!
Kramar!

AnnaKK sa...

Jag tycker det är rätt häftigt att fota insekter med macro/närbildslins. De blir ju så mycket större och farligare när man tittar på dem genom kameran än vad de egentligen är. Men blir det för otäckt, så är det bara till att sänka ner kameran och eventuellt ta ett kliv bakåt också. :-D

Paula sa...

Semesterstängt här förstår jag om jag nu räknat rätt datum i huvudet...Parga, undras var det ligger, har aldrig hört talas om det. Men, jag hoppas du åkt och lämnat både nackspärr och frusna axlar hemma! Sånt bagage vill man inte ha! Och snart får vi se bildbevis från resmålet, det ser jag fram emot! Vi får ta diskussionen om din axel när du kommit hem, jag har varit med om både det ena och det andra...
Ha en toppenfin semester och välkommen hem

fotopunktMis sa...

Just that feeling...höst...Maria

Inger sa...

var tvungen att gå in och titta på dina fina bilder en gång till...njuter verkligen av dem..Hoppas du har det bra på semestern ...kramkramen till dig,

AnnaKK sa...

Hej på dej!

Hoppas nu innerligt att den onda axeln är helt förbytt i resfeber som du sedan enkelt botar med några glas riktigt gott vin på resan!! :-)

Ha det så härligt i solen!? (För visst är det till den du ska!?)

Kramar!!

Pumita sa...

Flyg försiktigt! :)

MOONLOVER´S sa...

Fy. Du får ta det lugnt och vila upp axeln nu. Vilka härliga höst bilder du tagit =) Kram från jämtland

Inger sa...

Men vilken lång semester du har..men hoppas du haft det skönt..
tittar in ibland och ser dina fina bilder..kramen...hoppas du blev brun och fin.

Ragnvi sa...

Hoppas du har det bra!!!!
Kramen!
Ragnvi

Della sa...

Nu är du väl på g tillbaka igen snart. Hoppas du haft/har en bra semester och kommer hem med bilder för oss att titta på.