onsdag 22 september 2010

Meteora

Nu börjar jag komma fram till en del bilder som visar den största anledningen till att min resa gick till Parga på Grekiska fastlandet.
Inte helt lätt att fota i soldis kom jag underfund med här;)
Meteora är unikt område med oerhört höga och gamla sandstensklippor, många ser ut som sockertoppar i formen. Att se bilder därifrån är en sak att uppleva på plats är en helt annan kan jag säga, så oerhört fantastiskt.
Hur och riktigt varför man redan på 11-talet började bygga kloster på dessa höga toppar är än idag en gåta, bilder på dessa fantastiska byggnader kommer en annan dag!





Ha det så bra!
annette

8 kommentarer:

NuttesPyssel sa...

Hej. Har tittat runt lite i din blogg. Så fina bilder!
Tycker mycket om höstbilderna.
Tittar in här igen. =)

Anette sa...

Vilka vackra klippor/berg! Det finns så mycket fint att se runt om i världen........kanske dags att köpa en trisslott. "Plötsligt händer det"...../Anette

Della sa...

Så häftigt läckert! Vilken grej att gå runt där och fota. Så du gjorde denna resa bara för att glädja oss andra med fina bilder. Det tycker jag var snällt av dig. :) Tackar!

Anonym sa...

Sten...såklart du var tvungen att åka dit!

Kramkram Tott

UllaMona sa...

oj säger jag bara...vilka härliga "stentoppar" me like. Jag får lust att klättra rakt upp...barfota!

Tack vännen för att Du tänkte på mig.

Kram

annette sa...

Della, klart det bara var för att glädja Er, det var ett jäkla slit i värmen;)Hade inget utbyte av det själv!

Ulla-Mona, Du finns alltid i mina tankar när det gäller berg;)

Pumita sa...

Du gör vad som helst för oss utan att bespara dig möda! Så snällt! :) Mäktiga bilder. Underbart!

Inger Maryissa sa...

Oj, vilka otroliga klippor och kan tänka mig det var fantastiskt att se och uppleva på plats.
kan tänka mig det var en upplevelse och hela din resa.
Kramar