måndag 20 september 2010

"Badjävlar" plus ytterligare ett par mysiga personer;)

Tänk Ni! Efter en semester så måste man packa upp, tvätta och laga mat m.m:)
Det jag har svårats för är detta med att jag måste ju laga mat, det är ju inte bara att gå och sätta sig vid ett dukat bord och beställa in en massa läckerheter. Fast idag höll jag på att svälta ihjäl när jag väl insåg detta, så det fick bli en tur till stan för en sen lunch!! Resten har jag klarat av!
Inte hunnit med så mkt bilder, men eftersom det är ganska så unikt att jag tillbringat även lite tid på badstränder så blir det lite bilder mest därifrån idag.
Den här mannen blev jag lite "förälskad i", han var med på en båttur vi gjorde, han sa inte ett ord till någon person på hela dagen. Han satt vid relingen och tycktes njuta hela dagen av havet, när han upptäckte att jag fotade honom log han och höll upp tummen.
Sedan då några speciella personer som fanns på ett och samma ställe en dag, blev så lycklig över att hitta lite "egna" personligheter och inte bara "vanliga badjävlar".
Den äldre sittande mannen hade så oerhört svårt att gå på sina gamla ben, men han skulle bara i, efter att doppat sig gick han in på strandkanten och satt länge kvar och njöt av det ljuvligt sköna vattnet.
Kvinnan med den vita hatten satt säkert en timme i strandkanten och plockade sten som hon samlade ihop, vet egentligen till vad, kanske inte till något speciellt, tyckte bara hon var så söt där hon satt och hade det bra.
Mannen på mittenbilden såg jag bara sittande på detta sätt, kanske tur det, för jag undrar om han hade samma "tunna" snöre som skydd för resten kroppen. Han myste på sitt sätt, tog en öl och pillade sig lite i skägget;)


Mannen till höger med snorkeln var en snorklare bland andra, men lite speciell för han rörde knappt på sig, han bara låg på nästan samma ställe och tittade.
Kvinnan med kepsen och t-tröjan var oxå lite speciell, dels klädseln i vattnet, men oxå för att även hon stod i princip på samma plats hur länge som helst. Nästan som om någon ställt henne där och sagt till att stå kvar här!
Till slut bara lite barn som hade kul när dom åkte "banan"!


Avslutar med en klar favorit hos mej, Ni som minns att jag för ett tag sedan var ute och blåste såpbubblor förstår nog min lycka. Efter att hon ha varit barnvakt åt ett par små killar som senare troligtvis gått och lagt sig, satt hon ensam kvar på hamnpiren och blåste såpbubblor. Vi är fler med barnasinnet kvar!
Först gick det lite dåligt, men efter en stund så blåste hon stora som lyfte i kvällsvinden och var så vackra i ljuset från båtarna som fanns bakom henne!
Tänk att bara man är turist långt hemifrån så törs man helt plötsligt fota en massa okända människor;)
Ha en skön kväll!
annette

9 kommentarer:

Della sa...

Vilka härlig bilder!Och att du berättar kring dem gör det inte sämre precis ;) Det där med såpbubblorna låter jättemysigt. Tänk att ta sig tid att göra sånt.

Anonym sa...

Du och jag är så lika: Iakttagare båda två. Inte bara genom linsen...

Kram Tott

AnnaKK sa...

Vad lugnt och avslappnat det verkar! :-) Och härligt att kunna upptäcka denna sida av charterrese-livet genom kameran. Skönt att se att det finns alternativ till våldsamt festande och hålligång-nattliv! :-D

Pumita sa...

Sköna bilder! Jag har nog aldrig sett en vuxen utan barn blåsa såpbubblor men varför inte?! :)

Ninni sa...

Visst går det lite lättare att fotografera andra människor när man inte är i Sverige :)
Fina bilder och iaktagelser. Härligt också att man vågar göra precis som man har lust med...kanske har det med åldern att göra.
Jag har ju ännu inte kommit mig för att testa såpbubblorna igen. Men det ska bli!
Kram Ninni

Pumita sa...

Läste förresten hos Della att du var upprörd över ordningen i vallokalen. Precis samma sak har jag undrat över länge i min egen. Där trängs alla vid samma bord vid ingången och väljer... jag trodde vi hade valhemlighet i Sverige. Inte för att bryr mig om andra ser men det ska inte vara så.

heavenandearth sa...

Hej vännen!
Härligt att ha dig hemma igen!

Gillar tanten på muren...

Jotack! Jag har haft det toppen me undantag av idag. Har haft en envis huvudvärk hela dagen o inte haft lust till någonting! Blää!

Stor Kram!
Iréne

Teuvo Vehkalahti sa...

Nice picture and a great blog to read and watch. I like very much this blog. Come take a look Teuvo images www.ttvehkalahti.blogspot.com blog and tell your friends Teuvo pictures blog. Thank you for you and a very good continuation of the autumn. Teuvo Vehkalahti Suomi Finland

Nässelblom och choklad sa...

Vad härligt du verkar ha haft det på din semester. Kul att få se bilder. Och kul att du vågat fotografera människor. Damen med såpbubblorna är helt underbar! Ha det gott hemma igen. Kram/eva