onsdag 22 september 2010

Arbetsmiljö i Grekland

När jag satt och gick igenom bilder från Meteora så kom jag ihåg en sak jag reagerade starkt på, så nu blev det ett par Meteorabilder till med ett kloster på:)
Allt har ju inte bara en framsida utan även en baksida som en del av oss turister upptäcker, bilderna är inget bra, tagna på lååångt håll. Men med kikare så såg jag att trots den höjd dom arbetar på så är ingen fastbunden med lina på taket!!!!!!
Tror dom behöver många tankar och många ljus som vakar över dom!

Ha en skön kväll!
annette

7 kommentarer:

Della sa...

Huva, att stå däruppe! Och utan säkerhetslina dessutom. Läskigt.

AnnaKK sa...

Herre du milde vilket bygge - och vilken arbetsplats!! Inget för höjdrädda, kan man ju konstatera med en gång... Hua!

Jodå, visst betalade jag veckohandlingen också - så länge den håller sej kring 300 kronor så är det ingen större belastning. Ungen skulle ju haft mat om hon bott kvar hemma också. :-)

BrittMarie sa...

Det fanns en norsk tv-serie som hette "Där ingen kan tro att någon kan bo". Detta kloster skulle passa in bra där. Är det inte helt fantastiskt hur man kan ha byggnader som smälter så in i naturen. Otäckt skulle det vara att jobba på det taket. Hualigen!
Kram

heavenandearth sa...

Herregud! Ja, antar att "han" e närvarande när dom jobbar på det där stället!!
Häftiga bilder.. men jag mår faktiskst lite illa när jag tittar på andra bilden... skulle aldrig kunna va me där!

Ha de gött!
Kram! Iréne

Pumita sa...

Hjälp, jag höll på att sätta kaffet i fel strupe!

Elisabeth sa...

Men hallå!
Hade missat totalt du var hemma igen! Välkommen tillbaka då!

Läskig bild, eller ja alltså vad de håller på med! Hade ALDRIG gått upp på det taket, inte ens med säkerhetslinor!!!

Jättefina bilder från Grekland!

Ninni sa...

Men fy vad gräsligt att stå där uppe. Inte ett jobb för mig inte...inte ens med säkerhetslinor. Påminner mig om tjejen som putsade fönster på 13:e våningen i Belo Horizonte. Hon stod utanför i balkonglådan...
För visst måste de väl vara medvetna om riskerna?!