tisdag 17 augusti 2010

Misja "flyger"

Har en känsla av att Pumita totalt har tappat kontrollen över "Misja" nu, sist jag träffade på honom var han ju "kär och galen" och pussade sin nyfunna kärlek hett. Della har inte heller lämnat någon rapport, och nu har jag fått reda på att han trots varningar har börjat flyga. Vare sig hans käresta eller vänner har sett eller hört något sedan han lyckades lyfta upp i luften för ett par dagar sedan. Kan det vara så att Misja nu tröttnat på kärleken och är på väg hem till Pumita igen!?


Hoppas alla har koll uppåt nu istället för neråt, för vi måste ju se till att Misja landar utan att skada sig, stackarn han kanske inte törs landa;(

Ha en skön kväll!

annette

21 kommentarer:

Pumita sa...

Haha, det är klart han gör! Bara han inte börjar leka MisJAS och gör en störtdykning under Västerbron som han skröt om sist att han skulle träna på. Han är modig så landningen är nog inget problem... Långholmen ligger ju nära annars. Nu ska jag sparka mina pingvinletare för de har inte gjort nån nytta i vilket fall. =)

annette sa...

Bra, då är jag lugn vad gäller landningen i alla fall, störtdykningen under Västerbron hoppas jag slippa uppleva;)
Pingvinletarna hoppas jag inte har ngt kollektivavtal för då blir det tufft att sparka dom!!

annette

Pumita sa...

Sist in först ut gäller väl och man får ju undanta två... ;) Helt emot mina principer men det är en annan fråga, betydligt mer allvarlig.

Anonym sa...

Haha...:)

Klockren kommentar Pumita;)

Kram Tott

Pumita sa...

Den logiken haltade illa märker jag nu, äsch, jag har inga vettiga tankar i huvudet efter att ha kört i 190 hela dan. =)

Della sa...

Hör jag till dom där pingvinletarna som ska sparkas? Till mitt försvar måste jag få säga att jag faktiskt hittade honom en gång - i Sydafrika. Och min plan är ju att åka dit i oktober igen för att leta. Men nu vet jag inte... Är det ingen som efterfrågat mina tjänster på den fronten så kanske jag måste tänka om. :)

annette sa...

Della, hör av Dej om Du får sparken, Pumita vet inte om det men jag är ombudsman i Pingletarfacket, och det går alltid att fuska med anställningstid antal arbetade timmar osv.
Tott, Du är anställd i mitt team, inga problem alls då med facket;)

Della sa...

Pust, en sån lättnad! Jag har undrat vad det ska bli av mig egentligen. Men nu känner jag att jag har stöd om det skulle vilja sig riktigt illa. :) Fast egentligen tror jag att Pumita är lite mer åt hållet "live and let live".

annette sa...

Det tror jag med Della, men ibland händer det så konstiga saker när företag skall sparka personal;)
Den mest meriterade (vilket är Du) får gå före personer som inte gjort någon nytta.

Vad allvarligt det här börjar bli;:))

Pumita sa...

DELLA: Nej, nej, nej... du är ett av undantagen och Annette är den andra. Det är de där dumma gåsarna hos mig som får kicken. Fast du har en poäng, dumt att jobba om man inte får betalt. Vi får reglera det med en retroaktiv utbetalning.

Och förresten, det här uppdraget har som sitt motto: Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov! Inget fel i att vara allvarlig ibland. ;D

annette sa...

Visste vi kunde lita på Dej Pumita, mottot gillar jag verkligen, bra då att Della skall iväg till Sydafrica om nu inte Misja landat hemma hos Dej innan.

Della sa...

Då var det klappat och klart då. Let the hunt begin! :)

annette sa...

Japp;-))

Pumita sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pumita sa...

Självklart!
Hm, jag bor ju inte under Västerbron precis, inte än iaf, vi får se efter valet. ;)

Ska följa jakten och förberedelserna noggrannt!

Inger Maryissa sa...

När pingviner kan flyga...
så visar det att det omöjliga kan vara möjligt :-)
kram

AnnaKK sa...

Det var inte honom som blixten slog ner i igår...? ;-)

Söta pingviner som jag aldrig har träffat på tidigare - så därför fattar jag inte riktigt snacket om Misja i det här inlägget och i de övriga kommentarerna. Men jag fattar så mycket som att det är en kul grej!!! :-)

Synnøve. sa...

Näe här hänger man inte med alls. Men det är säkert nått kul i alla fall.

Hoppas trots flygande pingviner, pingvinletare och annat att allt är bra med dig.
Kramen Synnöve.

Daniel sa...

Ladningen e ju a och o, sen själva störtdykningen tycker jag bara e sexigt!

Maria i Sennan sa...

Har inte den blekaste vad ni "pratar"om men det verkar skoj..ha det..Maria

UllaMona sa...

Nu sitter man allt på läktaren...