söndag 29 augusti 2010

Min kärlek till udda former och och byggnader;)

Ja, jag tycker mycket om udda byggnader som ofta hör hemma i hamnar eller fabriksområden, så sinnrikt och kreativt byggda. Skulle kunna fota hur mycket bilder som helst när det som igår är en solig dag , blå himmel plus gott om tid att studera och fundera på hur allt hänger ihop för att få det att fungera med transporter mellan lastbåtar, till och från olika byggnader osv.

Att fota dessa byggnader i solsken gör ju också att det går att få fram lite av den patina som ofta finns.
Ny vecka snart, och nya utmaningar väntar, min arbetsgivare älskar att bolla med oss anställda som om vi enbart vore brickor i ett spel, vi anställda är inte lika förtjusta i att hela tiden anta nya utmaningar med ett par dagars varsel.
Vi tycker inte heller om att bli uppringda på lediga dagar och få dessa besked;(
Lev Väl!
annette

5 kommentarer:

Della sa...

Vilka läckra bilder på ovanliga byggnader. Du kanske skulle gilla dom jag tog på järnverket i Oxelösund häromdagen. Jag ska kolla dem och se om de duger till något.
Att bli uppringd om jobbsaker på lediga dagar låter inte som någon höjdare. Jag avundas dig inte din arbetssituation om man så säger.

Pumita sa...

Vilken härligt blå himmel bakom dina bilder! Gillar dina "arbetarbilder".
På tal om arbete, det låter som om du skulle behöva säga ifrån när det gäller jobbsamtal på lediga dagar... om du kan. I vissa lägen kan det vara svårt. :/

Mitt liv - Mina drömmar sa...

*morr*

Kram Annica

AnnaKK sa...

Orättvist att det inte finns såna "mojänger" här!! För jag skulle nog också gilla att fota såna!? De är både spännande och vackra på sitt eget vis. :-)

Nu har jag "fått maken ut ur huset" igen, och det är så lugnt och skönt så!!! Fniss!

Bosse sa...

Håller med, det finns väldigt mycket spännande fotomotiv i de här miljöerna!
Jag brukar också gå omkring och fundera, imponeras och försöka förstå funktion och utformning!
Väldigt fina bilder du plåtat där - speciellt det sista fotot är otroligt vackert och spännande!
Kram / Bosse