måndag 9 augusti 2010

IFK Norrköping Hammarby ikväll!

Säga vad man vill om fotboll, men när Hammarby kommer till stan då är det fest och stämning.
Vad tror Du "Tott", slår Hammarby IFK ikväll, jag tror det, för är spelarna hälften så taggade som supportrarna så har IFK inte en chans;)



Här regnar det lite ikväll, men inte stoppade det fotbollssupportrarna inte!
Ha en skön kväll!
annette
Uppdatering, IFK Norrköping vann med 1-0, hoppas nu inte att det blir mer bråk på stan, var visst lite stökigt redan innan matchen!
annette

13 kommentarer:

Pumita sa...

Inte för att jag är så intresserad av fotboll men grönt och fint var det här! Man behöver ju inte vara fan för att njuta av stämningen. ;)

Photos by Storm sa...

Jättebra fångat och Bajensupportrarna är i en egen klass/Lis

Anonym sa...

Vi vinner iallafall supportermatchen. Och då menar jag inte de fuskisar som brukar ställa till bråk utan de härliga typer liksom jag gillar sporten och älskar vårt lag:)

Kram Tott

Synnøve. sa...

Godafton.
Trevligt att se dig på besök. Jag erkänner utan omsvep att jag har varit urkass sista månaderna. Men det är nog säkert flera än mig verkar det som runt om i bloggvärlden.
Hoppas att du har det gott i alla fall.
Var du på fotboll?
Klart att Snoka vann. Det skulle väll bara fattas hihi.

Här har jag skurat golv, torkat av ALLA väggar, skåp och lådor i köket.... Så nu blir den dusj för mig. Ska sätta mig på verandan ett tag innan bara och njuta av sommarkvällen.17 grader ute. Myggen, knotten och Erri och Mats gör mig sällskap. Gubben jobbar och kommer väl hem till midnatt tänker jag.
Kramen i sommarkvällen.
Synnöve.

Ragnvi sa...

Morning! Hoppas kvällen slutade väl!
Fniss...nej jag hade inte kronan på skallen under bröllopet! Ville ju inte stjäla föreställningen för bruden...
Kramen!
Ragnvi

Viola sa...

Det blev ju seger..:D båda sönerna var där men det var visst rejält stökigt på läktaren..är i vattenhålet med bästa väninnan, härligt då stannar tiden ett par dagar och det behöver man ju då och då..hoppas du har en bra dag,

kramen

Härligheter enligt Erika sa...

Jättefina bilder!
Jag riktigt längtar tillbaka till fototriss när jag ser det här... har du sidan dit?
Du är välkommen tillbaka! Glassen i Hjo är en njutning men jag tror att många går fel och hamnar på glasscaféet i hamnen som också är fint men inte har den hemmagjorda glassen.
Ha det gott!
Erika

Gärdsmygen sa...

De var här i Falkenberg häromveckan. Då hade man anordnat speciellt tillstånd med bar på stranden just för Hammarbyfansen. Det var relativt lugnt förstod jag. Oavgjort blev det.
Insekten jagfotat var en större aspvedsbock. Hade aldrig sett en sådan förut. DEn är fotad med ett makroobjektiv 90mm.

AnnaKK sa...

Vilka härliga supporterfoton!!!

Jag såg faktiskt andra halvlek av den matchen på tv igår. :-)

För ett antal år sen var jag i Växjö och såg en allsvensk match mellan Öster och Hammarby, och hammarbyfansen var verkligen något utöver det vanliga. Vi satt på läktaren intill dem så det var bra drag! Och det var en både jämn och målrik tillställning (4-4 blev slutresultatet) så än jublades det hos dem och än hos oss. Men det var ingen hetsk stämning, utan riktigt trevligt - även om stockholmarna var ganska spydiga vid de tillfällen som Bajjen hade ledningen. Men efter matchen var det frid och fröjd - iallafall vad jag kunde se. :-)

Paula sa...

Va glad man blir när man kikar på dessa bilder! Äkta livsglädje utstrålar dom! Du är en fantastisk fotograf!
Höst...smakar på ordet och gillar det...men det visste du ju redan...
Kramen

Della sa...

Precis! Luang Prabang var lugnt och stilla, precis en sådan avkoppling man behöver efter stökiga Hanoi.
Sitter just och funderar på att döpa om mig till det jag egentligen heter, dvs Lena. Låta Della gå i graven. Jag är lite trött på henne. :)

AnnaKK sa...

Så typiskt att de ska bråka så de inte ens får se matchen - om det nu inte är så lyxigt att de har tv i finkan... Man skulle ju knappt bli förvånad! ;-) Hm...

Här är det ganska höstlikt idag, med fullständingt igenmulen himmel och den ena regnskuren efter den andra (man hinner jnappt märka att en är över förrän nästa kommer...). Men värmen är kvar - så än ska man väl inte helt ge upp sommaren. :-) Ofta är ju även september en väldigt fin månad med mycket sol.

Elisabeth sa...

Supersköna bilder på suportrarna!