onsdag 14 juli 2010

Visingsö

Den vill jag ha, det hade varit annat det än att cykla sig trött på Visingsö;)

Till Anna KK vill jag bara säga att det går alldeles utmärkt att passera Gränna utan Polkagrisinköp, det går t.ex att köpa sådana här "godingar" på Visingsö istället!

Till Er som undrat över detta med sandskulpturerna så kom jag in lite sent i det hela, hade funnits möjlighet att följa arbetet veckan innan. Vad jag vet är och även har känt själv så är det en väldigt speciell sand, väldigt finkorning från början och sedan har man med hjälp av stora träredskap packat sanden enormt hårt innan skulpteringen. Kändes nästan som sten när jag petade på en. Vilket man inte fick göra;)

Festivalen är tänkt att återkomma, då skall jag försöka vara med lite mera.


Nu skall "godingen" snart ätas upp tillsammans med lite sallad och en enormt god romsås som oxå inhandlades på Visingsö istället för polkagrisar!


Ha en skön kväll!


annette

6 kommentarer:

BrittMarie sa...

Jag kan se dig framför mig, åkandes på Visingsö på detta rosa fordon. Så häftigt! Ja, Visingsö är en jättefin ö att åka runt på. Jag gillar också rökt fisk bättre än polkagris. Igår åt vi rökt makrill. Mmm!
Kram

AnnaKK sa...

Mmmm, rökt fisk går inte av för hackor - men en liten polkagris till efterrätt hade jag ju gärna sett också, förstås! ;-)

Cyklade du i denna hetta!?! Är det inte på Visingsö som man kan åka remmalag, eller vad det heter? Nåt med häst och vagn, alltså?? :-)

Kul att få veta lite mer om sanden! Tänkte inte på att de utgick från "sandblock"... Men det kan nog förklara att det går att mejsla ut så fina detaljer. :-)

Jane sa...

Två läckerheter på samma gång :) Den där rosa skulle jag behöva, någon snodde nämligen min cykel i förrgår :(
Polkagris är ett måste när man åker genom Gränna!

Elisabeth sa...

Polkagris, släng dig i väggen...
När jag ser en sådan härlig firre!!!
Visingsö har jag aldrig besökt, men sonen och faderskapet (=min man) har varit där på något gitarrläger. De talade länge om stället och på stranden fanns stenar som fungerade som plektrum!

Ha det nu så gott!

Annica sa...

Jag har följt arbetet men inte fått se det färdiga resultatet jag:) Och jag kan erkänna att jag gärna oxå petat lite på sandskulpturererna;)

Kraaaaam

Pumita sa...

Visingsö är ett riktigt smultronställe! Jag har kursat där ett par gånger och blev "förälskad". Och nej, jag köpte inte polkagrisar i Gränna. Romsåsen är nog godare. :p