onsdag 7 juli 2010

Tycker inte om fotografering;)

Neeeej, inte mej säger Alma tre år numer när hon ser en kamera, okej sa jag och fotade när hon gömde ansiktet i händerna, för jag vet ju att det är Alma i alla fall;)

Ni noterar väl att hon matchar både strumpor och skor till klänningen, oerhört viktigt!
Hatten fick nog bara godkänt för att hon inte gillar solen i ögonen.
Mycket rött och vitt, ja hon är ju en Dansk liten tjej vilket måste markeras;)
Varmt och skönt fortfarande;)
Må så gott!
annette

8 kommentarer:

Viola sa...

DU...kan lova att jag njuter..är ensam i vattenhålet ...umgås med tallarnas sus och fågelsång, tar mig ett dopp när hettan blir för intensiv och tillbringat dagen i vilstolen med god bok, åker hem imorgon till man och vovve, lev väl och njut av den underbara sommaren, KRAM

Anne-Lie sa...

sicket charmtroll!

Anonym sa...

Hihi. Det där känner man ju igen. Jag var en sådan som inte ville vara med på bild när jag var liten...eller liten...jag är ju sån fortfarande:)

Kram Tott

Maria i Sennan sa...

När jag var liten tös var min pappa alltid efter mej med kameran...så jag vet...och nu jagar man själv med kameran
Helgullig tösabit...Maria

Photos by Storm sa...

Vilket fint perspektiv och det är bäst att lyssna på vad hon säger/Lis

Ninni sa...

Redan vid så unga år...Ja, jag har nog alltid varit sådan är jag rädd. På mig finns inte många bilder.
Vad söt hon är! I rött och vitt. Bra smak hon har tjejen.
Hoppas det vackra vädret håller i sig ett tag till. Till helgen sätter vi oss i bilen för att åka hemåt Sverige igen.
Ha det bra!
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Vilken fin klänning! :-) Prickigt är härligt, lixom rött (även om jag inte alls klär i den färgen - men några svarta plagg med vita prickar på har jag däremot).

Det är nog ett typiskt beteende för dem som har hamnat snett här i livet; att de inte kan göra rätt val och rätt prioriteringar - så det därför lixom inte hjälper att de får pengar från Soc... :-/


I sommar har jag också vid ett par tillfällen sett väldigt unga personer umgås med äldre missbrukare, och det känns verkligen inte bra... Är det någon grupp samhället borde göra mycket mer för så är det ju de unga, och särskilt dem som går ut gymnasiet och bara har arbetslöshet att "se fram emot"...

Inger Maryissa sa...

Mysigt foto av lilla Alma trots att hon står med ryggen mot kameran :-)
Jätte-söta kläder hon har.
Kommer ihåg när min dotter var liten och det var så kul att köpa söta kläder till henne.
det var svårt att låta bli...
Ja, det är varmt och skönt fortfarande
ha det så gott själv
Kramar