fredag 16 juli 2010

Regndans!

Djur, natur, blommor, gamla och sjuka far illa av den här värmen/ torkan och ihärdiga blåsten som varit vår väderlek här en tid.

Även om jag tycker om sol och värme så vill jag ju ha vacker natur och svamp till hösten så jag dansar "regndans" nu om dagarna, men det måste nog bli mer dans för den lilla skvätten som kom igår gjorde ingen nytta.
Ni som inte vill ha ngt regn alls behöver inte vara oroliga, med tanke på gårdagens resultat så blir det bara lokalt här över mej, men det kanske kan bli liiite mer än igår!
Och jag dansar bara för nattregn, sedan tar jag lite soldans för dagarna!

Ha en bra dag, själv har jag startat hårt med en motionsrunda som uppvärmning inför dansen;)
annette

8 kommentarer:

Jane sa...

Dansa du :) här behövs det mkt regn om växterna ska klara sig och äpplena inte ska bli som små nötter ... för att inte tala om blåbären :/
Härlig bild!
Må gott!

Viola sa...

Dansa för mig med, blev tio droppar igår, nu vill jag ha svalka...vill kunna sova en hel natt, ha en skön helg, kram

Elisabeth sa...

Dans är bra för hela kroppen och knoppen med!
Så dansa på allt vad du orkar för Nattregn och hälsa, jag hejjar på!

Helhärlig bild!

annette sa...

Klart att Ni skall få del av regnet inatt alla tre om det går bra, kan ju säga att jag dansat hårt under dagen, lite svettigt;)

annette

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ingen regndans nu för jag ska grilla nu:)

Kraaaaaam

annette sa...

Lugn Annica, det är bara kväll ännu:)

Kram

Inger Maryissa sa...

Jo många far illa i denna värme och så även naturen.
Här där jag bor är stora delar av gräsmattorna gula och bruna.
Jag hakar gärna på i regndansen ;-)
och ja, det får gärna regna på nätterna,
fast jag skulle inte ha något emot att just nu få uppleva ett riktigt störtregn...
Kramar

Pumita sa...

Är det en dansk indian? Såg nämligen några som spelade när jag var i K-hamn. ;)