måndag 5 juli 2010

Om jag hade!

Om jag hade ett hus skulle jag med all säkerhet ha röda klängrosor, tycker det är oerhört vackert.

Om jag hade ett hus med trädgård skulle jag kanske göra ngt liknande, men då med en riktigt gammal stol i helt obehandlat trä.
Fast helst skulle jag bo i ett hus med naturtomt;)


Bloglandia sover nu i värmen, men inte jag för jag är vaken större delen av dygnet och njuter i sol och värme, fast skall jag vara ärlig så behövs det regn, får gärna regna på nätterna så det blir någon svamp, kollat läget lite och det är snustorrt i skogen. Men väderguden, hörsamma nu vad jag sa, bara regna på natten!!

Ha det gott!

annette

11 kommentarer:

Viola sa...

Nog är det lugnt med bloggandet..men man tar sig en sväng då och då...man ids inte vara inne utan så klart att man vill ta tillvara på värmen..i vintras hade vi snörekord på ostkusten och jag tror att det blir likaså med sol och värme, bara att njuta, ha det gott, kram

Ninni/fotografia sa...

Hihi, vad jag känner igen mig. Det där med regnet. Sen vi kom hit för snart tre veckor sedan har vi inte sett skymten av en regndroppe. Visst kan man längta efter ett rejält oväder ibland.
Och visst vill vi ha svamp till hösten. Massor! Nu när jag inte har någon trädgård längre så har jag ju hur mycket tid som helst att plocka svamp ;)
Härliga bilder! Vitt och rött är alldeles speciellt fräscht.
Hoppas solen skiner på dig imorgon också!
Kram Ninni

Anonym sa...

Regn nattetid passar mig utmärkt! Sooool hela dagarna oxå:)

Kram Tott

PS. Rosor är sååå vackert!

Pialotta sa...

Samma här naturtomt absolut.. finns så många fina naturtomter som jag gillar.. lite så där vildvuxet.. fint de.. Hoppas du har det bra och kanske har du semester nu.. mannen min börjar nästa vecka.. härligt:)
Ha de.. gott kram

AnnaKK sa...

Om jag inte hade ett rött hus, så skulle jag ha en sådan ros. Men det skär sej färgmässigt, tror jag iallafall, så jag har satsat på en rosa ros istället. :-) Som dessvärre inte trivs så bra i torkan... :-/ Såg i förrgår att några grenar hade börjat vissna på den, så det var ju bara till att sätta igång och vattna... (Eländiga värme + torka!!! ;-) Hm...). I natt har det regnat lite - SKÖNT! :-)

♥ Hannele sa...

Så vackert.

Paula sa...

Heeej på dej semesterfirare! Hoppas att du får ditt lystmäte av sol och bad, vädret har väl varit tillfredsställande än så länge!
Underbara klängrosor, tror dock inte dom trivs i min växtzon. Mina fingrar är inte gröna, snarast bruna, inget växer där jag försöker odla så det blir nog en utmaning att få nån ordning på vår plätt, men det blir ju nästa sommars bekymmer,"ler". En del kommer att stå som sommaräng, det jag faktiskt gillar mest! Boken du tipsade om har jag ställt mig på kö för på biblan då fler än du har sagt att den är rolig. Själv läser jag ofta om eländes elände, så jag kan behöva ombyte.
Ha en fortsatt fin semester så hörs vi snart igen/Kram från pörtet

Inger Maryissa sa...

Ja, hade jag ett hus skulle jag också vilja ha såna där vackra röda klängrosor.
Och så vackert det blir speciellt vid ett vitt målat hus.
Jätte-mysiga bilder.

Här har det varit mulet och lite kyligare idag och det har kommit ett par regnskurar.
men antagligen kommer solen tillbaka imorgon
Håller med om att det kunde gärna få regna på nätterna.
Kramar

BrittMarie sa...

Hej!
Här är det torrt så det dammar, trots några droppar regn idag. Den där röda klängrosen gillar jag också. Den kanske trivs i torra lägen? Ha det bra.
Kram

AnnaKK sa...

Go´morron!

Jag hittade några jättefina rosenbuskar i Lund igår, som växte rätt i gatan (eller trottaoren, rättare sagt). Blommade överdådigt,och klängde vackert upp på husväggarna. :-)

Elisabeth sa...

Jag har ett gult hus på landet.
Invid ena fönstret växer en knallröd klätterros.
Men huset är gammalt, färgen flagnar, rabatten framför ska bort.
... Jobb jobb jobb...

Då blev det underbart att se dina bilder och fantisera om hur fint det kan bli, när man jobbat färdigt!
Tack.