tisdag 13 juli 2010

Mera sand! First Sand Festival 2010

Nu vet jag i alla fall vem som vann First Sand Festival 2010, det var det här verket som var gjort av
Urs Koller, Schweiz och Ludo Roders, Holland.
Det skall gå att se dessa Zebror i tre dimensioner om man står och betraktar en stund, jag lyckades inte så bra, kanske oxå berodde på att jag redan utsett min vinnare, nämligen "mannen med vargarna" som finns i mitt förra inlägg.
Smaken är som bekant olika, och tur är ju det!








Tack för tips i förra inlägget, skall göra lite olika varianter så får vi se vart det landar, men det blir inte ikväll. Vi har fått tio droppar regn nu, skulle behövas väldigt mycket mer, för det är oerhört torrt ute. Får gärna komma inatt när jag sover!

Ha en skön kväll!

annette

7 kommentarer:

Inger Maryissa sa...

Oj, vilka fantastiska sand-skapelser...helt otroligt !
Här har det inte kommit en endaste droppe regn.
såg ett par moln på himlen tidigare idag och hoppades....
men "icke sa nicke" inget regn i dem ;-)
fast det var skönt när det blåste rejält ett tag.
men längtar efter en riktig regnskur som rensar upp luften.

Ha det så gott
Kramar

Della sa...

Oj vad mycket fint du Vidar här på bloggen. Kikar bara lite nu o så får jag titta mer när jag kommer hem.
Kul att du googlar på ställena jag nämner. :)

Ragnvi sa...

Men jisses!!!! Otroligt! Tänk vad mycket man tydligen kan göra med sand?! Men vad händer om det blir oväder?!?!
Här har för övrigt solen gassat väl länge nu...
Kramen!
Ragnvi

PS. Tänk om jag vetat det där med smultronen...inte hade jag offrat några bär då inte...fniss!

AnnaKK sa...

Jag gillar zebrorna - skulle verkligen varit kul att ha fått se de här sandskulpturerna i verkligheten! :-)

I Gränna har jag varit många gånger - och inte kan man väl passera den orten UTAN att köpa polkagrisar!? 8-D Däremot har jag faktiskt aldrig varit på Visingsö... Så nu ser jag fram emot massor av foton därifrån i ett kommande inlägg. :-)

Ha det så toppenfint på utflykten!!

Elisabeth sa...

Hur i hela friden kan zebrorna stå kvar?! Borde torka och rasa...
Fick man någon förklaring på plats?
Skulle så gärna velat se när de skapades.
Helt fantastiska figurer, tack Anette, för att du delger oss andra bilder från evenemanget.
Mannen med vargarna är nog också min favorit :-)

Annica sa...

Kul att du fotade oxå:)

Kram Annica

Pumita sa...

Skulpturerna är helt fantastiska fint fotade med! Önskar att jag fick se dem live. :)